10.12.2008 г., 21:52 ч.

Участието на природата в нашето представление 

  Есета » Социални
2523 1 2
2 мин за четене
             Дами и господа, нашият живот е една своеобразна сцена, може би сте чували за това. Но замисляли ли сте се какво представлява нашата публика?

            Сцената е все по-красива, представлението е все по-интересно, артистите са все по-многобройни.

            Публиката - какво означава тя, кой се крие зад тази дума?

            Нека първо да разкажем по-подробно за нашето представление. Милиони години преди нас, то е било скучно, монотонно. Публиката, обаче, дами и господа е била хиляди пъти по-голяма...

Сега, през последните няколкостотин години нашата сцена е изпъстрена с все повече декори - наричаме ги техника... Артистите т.е. Ние се стремим да усъвършенстваме нашето представление, да стане още по-вълнуващо и впечатляващо за самите нас, но публиката - тя доволна ли е?

Питаме ли ние публиката дали е доволна? Плаща ли тя за нашите скъпо струващи билети?

Дами и господа, публиката плаща с цената на своето съществуване!

Колкото по-красив става нашия театър, колкото по-лесен и съвършен, толкова по-скъпо плаща тя с цената на своя живот...

Нека се замислим!

Огледайте се, скъпи колеги от театъра...

Виждате ли я?

Тя е около нас, малко по-встрани от интересните нам декори, леко по-надалеч.

Нея все още я има, все още е там. Чака нашата игра. Не я е страх, защото знае, че това сме ние - нейните артисти.

Години минават, а тя умира.

Вече май знаем коя е тя, но дали я познаваме, дали я обичаме?

Ние я използваме като вещ, за да украсяваме своята сцена, за да живеем пълноценно, забрави ли сме нейната стойност, нейната душа. Онази нематериална стойност...

Природата, дами и господа, е около нас, тя гледа нашето представление!

Нека да се обърнем отново към нея с поклон и нека осъзнаем, че ние съществуваме именно заради нея.

Да спрем меркантилността и алчността на сцената, защото скоро е възможно да нямаме публика.

Пазете природата и давайте всичко от себе си за нейното спасение!

В цялата планета всички артисти са или алчни, или подкупни...

Вие от кои сте? Искате ли природата да плаща с парите на нейното съществуване?

Искате ли дърветата да са единствено за нашите декори или може да си живеят като нас? Да бъдат част от публиката?

СПРЕТЕ СЕ, ХОРА, И ОБИЧАЙТЕ ТОВА, КОЕТО НИ Е СЪЗДАЛО!

 

© Мария Русева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Първото нещо е поздравление за темата.
    Второто нещо е несъгласие с това, че милиони години представлението е било скучно и монотонно. Напротив! Не е било така. Преди нас е имало много цивилизации, коя от коя по съвършени. Природата ни е дадена да я използваме по наше усмотрение, но най-вече да я стопанисваме. Ако убиеш животно, то да е само за храна. Да не се гавриш със смъртта му, да не убиваш за спорта. Ако отсечеш дърво, да насадиш друго. Да насадиш много дървета. А не да изсичаш с гори. А иначе, на природата сме й много лесни. Едно земетресение, един вулкан и сме готови. Природата не е публика. Тя е участник в представлението ни. Тя диша и живее заедно с нас. А това, че сме станали прекалено жестоки и меркантилни, това си е наш проблем...
  • Защо все си мисля че природата е декор, защото играем върху нея, тя не е отделена от нас, не наблюдава нашия спектатъл безучастно и без никаква намеса. Ние си взаймодействаме непрекъснато.
Предложения
: ??:??