22.01.2006 г., 23:03 ч.

Умението да се прощава е свойство на силните. Слабите не прощават. /Махатма Ганди/ 

  Есета
11364 0 5
1 мин за четене

Умението да се прощава е свойство на силните. Слабите не прощават.
                                                                             /Махатма Ганди/


Аз силна ли съм? Умея ли да прощавам? А какво въобще значи да прощаваш?
Едно от най-хубавите неща на този свят е да се прощава-да се прощава е само свойство на силните, относно моята лична гледна точка аз прощавам грешките на най-близките ми хора, независимо от какво са естество грешките-човек трябва да има силата да прощава, защото аз никога незнам кога ще ме достигне беда, ще сгреша и срещу мен ще се появи добър приятел, който винаги ще ми бъде насреща в трудност. Трудност-защо трудност? Защото живота днес е труден, лично аз не познавам много хора, който успяват да дадат прошка на приятел, те са малцинство. Затова всеки човек се стреми по един или друг начин да си отбира приятелите както той сам си прецени, но често и резултатите в търсенето са неуспешни. Истинските приятели трудно се срещат, както трудно се прощава, приятелите са злато, което всеки се стреми да открие, въпреки препятствията, които среща по пътя си. На въпросът дали съм силна да простя трябва да отговори човекът срещу мен. Защо ли само силния умее да прощава грешките на другите? Човек трябва да има силата да прости на сгрешилия. Аз мисля, че съ достатъчно силна, за да имам смелостта да простя, със съзнанието, че тази грешка може да бъде повторена, но човек греши всеки ден, но все някога може да поправи грешките си, защото ние хората се учим, докато сме живи. Всеки греши-дори и жъзрастните, не само ние, които сега навлизаме в "играта" на живота.
За прошката единственото най-важно нещо е ти да направиш първата крачка, а след нея си готов и за всяка следваща.
Аз никога не бих отказала прошка, защото от това зависи дали ще задържа, запазя приятелите си, който държат на мен, вярват ми и знаят, че в трудност аз съм винаги насреща. А без тях......накъде?
А слабите-те ли? За тях какво да говорим? Те не умеят да прощават, те нямат силата да простят, а искат само на тях да им бъде простено...
Аз напълно подкрепям фразата, че "Да се греши е човешко, а да се прощава-божествено"!

© Ани Колева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • мн хубаво есе...помогна ми
  • Благодаря много за есето
  • Тази слабост,за която говориш е по-скоро малодушие,не проява на слаб характер.Има прошка,за която наистина се иска изключителна сила.
  • Да така е, но хората който са готови да простят на даден човек за грешките му не са съвсем много. Това исках да изтъкна най-много в есето си. НО иначе си права..
  • Права си,но не мислиш ли че понякога от слабост към някой също можеш да простиш?
Предложения
: ??:??