25.08.2013 г., 19:25 ч.

В търсене на добър хотел в София 

  Есета » Други
803 0 2
2 мин за четене

Това лято ми се обадиха едни мои приятели англичани. Бяха пообиколили по-известните забележителности на България. Помолиха ме да проуча, какви подходящи хотели в София има за настаняване в рамките на три-четири дни.

Преди да си заминат, искаха да останат няколко дни в столицата, за да разгледат местните музеи, църкви и паметници. Затова те се интересуваха, какви хотели мога да им препоръчам. Труден въпрос, има много хотели в София, с различна категория, екстри и ниво на обслужване.

 

Моите приятели не искаха да се настаняват в хостел, държаха да бъдат в хотел. Започнах бързо проучване, какви подходящи хотели в София има за целта. Реших да изключа тези хотели, които имаха висока категория от четири и пет звезди. Намерих една много добра карта, която показваше почти всички възможни хотели в София, включително и новопостроените.

 

Така бяхме улеснени в избора си. От друга страна, моите гости предпочитаха да се настанят в хотел, който не е в отдалечен район, а се намира близо до центъра. Те обаче имаха собствена кола, така че, според мен, нямаше особено да са затруднение, ако не са точно в центъра на столицата. Обясних им, че има доста хотели, които са от семеен тип, малки, кокетни, разположени на тихи места. От там, с автомобил, можеше лесно и бързо да се установи връзка с центъра на града.

 

Все пак, минахме през центъра, за да им покажа най-известните и луксозни хотели, като „Шератон”, „Радисън”, Гранд хотел „София”, „hotel Aris Sofia“. Най-накрая, спряхме избора си на един хотел, разположен в Бояна. Наистина, не беше от тези хотели, които разполагат с тенис кортове и басейни, но пък имаше предимство, че прочутата Боянска църква беше съвсем на близо, както и чудесния парк Витоша.

 

Когато пристигнахме, установихме, че въпросния хотел въпреки скромния си размер, е точно от този тип хотели в София, които са направени с уют и красив вътрешен интериор.  В следващите няколко дни пак се видях с англичаните, и те ме помолиха да им бъда туристически гид. Казаха, че са се настанили много добре и ми благодариха, че съм им намерил един от най-добрите хотели в София.

 

Не знам дали беше най-добрия, но определено беше сполучлив избор. Като знам, колко хотели от този вид нямат добро обслужване, ползват се и с не добра репутация, направо имахме късмет с този хотел. Разведох ги из града, защото все-пак, освен хотели, трябваше да видят и забележителностите на града. Разгледаха катедралата Св. Александър Невски, развалините на древна Сердика до ЦУМ, след това пихме кафе на бул. Витоша, който сега е реконструиран и има чудесен европейски вид. 

 

На връщане към техния хотел минахме край известния хотел „Кемпински-Зографски”, който е един от импозантните хотели в София. Така, покрай гостуването на моите приятели, научих доста за различните хотели в София.

© Георги Брезин Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Започвам да се съмнявам, че дефиницията ми за есе е всъщност доста далеч от истината ..
  • Много мъдро и поучително, изпълнено със страхотна динамика и целенасоченост!... А сега сериозно- освен, че си направил реклама на доста хотели в София и че си представил едни англичани с претенции и явно ниски финансови способности... не виждам какво друго си целял!
Предложения
: ??:??