22.06.2008 г., 6:51 ч.

Вечно забравени легенди 3 - ВЯРАЛАНДИЯ 

  Есета » Философски
1160 0 1
7 мин за четене

ИЗ ХРОНИКИТЕ -

"Странствания из света на сенките" - ВЯРАЛАНДИЯ

    Имало в сегашно време Странник.
    В някое от многото му "СЕГА",  странствайки по земите на сенките си, попаднал в страната ВЯРАЛАНДИЯ.
В нея живеели сънуващите сенки на хората. Както се полага на живеещите в тази страна - всеки от тях си имал ВЯРА.

    И видял Странникът, че сенките живеели и сънували живота си заедно, защото Вярата им помагала да сънуват близки сънища.
Било всъщност "лесно" - когато идвало времето, приемали Вярата на онези, сред които живеели. Наричали това "възпитание". Все повече обаче вярванията на сенките се усложнявали и се налагало не само да се приема вярата - налагало се и да се "УЧИ" - на специални места - училища. В тях други хора, от същата вяра, "Пре-Подавали" на "новите" вярващи" "истините", в които трябвало да вярват.

    Видял Странникът, че именно, защото сънували близки сънища, живеели заедно и общували, използвайки се помежду си. Колкото повече били свързани с Вярата си, толкова повече като че ли сънували един и същи сън. Сякаш се превръщали в една сънуваща сянка, претопявайки се в нея.

    Видял Странникът, че когато общуват помежду си, вярващите с обща Вяра се разбират лесно, защото "Общ-уването" е в полето на вярването им.
А когато общуват сенки от различни вярвания, че "разговор" няма - всеки от вярващите просто разказвал за вярата си, убеден в правотата си. И твърдял, че това, в което вярва, е просто истината. Така, всяка Истина означавала с изразяването на убежденията, затвърдени от Вярата на Вярващия.
Но за Вярващия, истината е това, в което вярва. Това е неговата истина. Но той е самоубеден, че точно това е Истината - и за него е така. И вътре в полето на вярата си това вижда и това изразява - не може да се "види" нищо друго. Това поле за вярващия е ИСТИНАТА - защото става НЕГОВАТА РЕАЛНОСТ.
Сънуващият затова сънува - за да се самоограничи зад стените на съня си и да обособи полето на своята РЕАЛНОСТ, който често нарича ВСЕЛЕНА.

    - Интересно - рекъл през някое от многото "СЕГА" странникът - излиза, че повечето вярвания се занимават да нарекат "другите" вярвания "ЛЪЖИ и ЗАБЛУДИ". Вижда се, че когато на една Вяра не й достига да разглежда себе си, се обръща към тия като нея и ги използва да се определи, отричайки "другите", налагайки и доказвайки себе си. Но сама за себе си - не се вижда. Това май е характерно за Вярата - обобщил Странникът - всяка вяра нарича себе си ИСТИНА и нарича ВЯРВАНИЯ другите такива, но не и себе си... Но май това е характерно и за Сенките...

    Понякога приемането на Вярата имало странни и разнолики варианти. Много често сенките-вярващи приемали Вярата си от "СВЕЩЕНИТЕ КНИГИ". В тях била написана една особена Вяра - нарекли я РЕЛИГИЯ. Тя се занимавала с образ, който хората нарекли БОГ. Радвали се хората на БОГА и наричали това "Познаване на БОГ"...

     В някои други "СВЕЩЕНИ КНИГИ" били написани различни неща от тези за БОГ - Любовта, Шамбала, Истината, Светлината, Мъдростта, Величието, Силата...
Имало и хора, дето избирали вярвания, в които участвал АДЪТ, АПОКАЛИПСИСЪТ, КРАЯТ НА СВЕТА.
В други вярвания избрали ИЗМЕРЕНИЯТА, ЖЕЛАНИЯТА, ЧУВСТВАТА, ЕМОЦИИТЕ.
В други - ИДЕИТЕ, МИСЛЕНЕТО, КОНЦЕПЦИИТЕ, ХИПОТЕЗИТЕ и ТЕОРИИТЕ... Но навсякъде царували фантазиите, изживени чрез вярата в тях като ИСТИННА РЕАЛНОСТ за всеки вярващ.
Понякога се използвали книги, които не били написани от хора от този свят, но вярващите така или иначе си намирали в написаното нещо, в което да вярват.
Сред тях били и нещата, наречени  КАРМА. БУДА, СВОБОДА, ИНФОРМАЦИЯ, ЕНЕРГИЯ, АБСОЛЮТ, ЛЮБОВ, ПРОСВЕТЛЕНИЕ, ДУХ, ДУША... ЖИВОТ...
Понякога имало в книгите написани неща, които никой не четял, защото не ставали за ВЯРВАНЕ.
    Всъщност повечето книги били написани от вярващи... и именно заради това други вярващи си правили вярата по тях. Писателите-вярващи - с писането си само изразявали своята вяра... стремейки да я затвърдят, препотвърдят и предокажат, че именно това е ИСТИНАТА.

     Имало и особена вяра - много хора нарекли себе си "Невярващи в БОГА - Атеисти". Сред тях имало една много интересна и модерна група - те нарекли своята вяра ИСТИНА. А самите себе си се нарекли УЧЕНИ. Учените вярвали, че те не вярват и че това не е вяра и изобличавайки "заблудите" на другите вярващи, ще им Докажат своята Вяра, с името ИСТИНА. 
    - Хитро - казал си Странника - това е много хитър начин за вярване. Другите хора поне са откровени във вярата си. Учените просто забравят, че в тази страна всеки има вярване и каквото и име да сложи на вярата си, все ще е такова.  Но нима не виждат - че както и да се нарекат - професори, академици, доценти... пак ще приличат на тези - с другите "свещенически" аналогични имена (попове, йерихонти, светейшества, папи и още какво ли не). Очевидно е, че всяка групова вяра има нужда да раздели хората на "степени" по приближеност или заслуга към ОБЕКТА на вярата. А НИКОЯ ВЯРА НЕ ЗАВИСИ ОТ ОБЕКТА, в който се вярва. ВЯРВАЩИТЕ основават вярването и на тях то им трябва.
     И както самите ВЯРВАЩИ отсъстват в картината за света си, така и никоя вяра не може да види "СЕБЕ СИ" - главно по другите се сравняват. Така лесно се вижда, че вярата е само продължение на самите сънуващи и по този начин те изразяват потребността си от сънуване. И всеки сън е просто отражение на сънуващия го.
     И както във всяка вяра, именно вярващият отсъства и във вярата, наречена НАУКА, също отсъства самият ТЪРСЕЩ. Всъщност той нарича себе си УЧЕН и така си присвоява правото да е близко до неговата ВЯРА - ИСТИНАТА. Нарича я ОБЕКТИВНА. Нарича преследването на тази си цел НАУКА - "ПЪТ ЗА ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА". Само дето се забравя кой, защо и кому е нужно търсене. Разбира се - всички, които вече са намерили техните истини са "вярващи и заблудени". Това за учения вероятно изглежда наивно. На него не му е нужно това - той търси с вярата си за ОБЕКТИВНАТА ИСТИНА по всевъзможни хитроумно скроени от самия него начини, наричайки ги "експерименти", "опити" в търсене на доказателства... Дори създал цяла система, с която да изведе своята работа като ОБЕКТИВНО ЯВЛЕНИЕ - само и само да се отдели от себе си. А себе си нарекъл "СУБЕКТИВЕН ФАКТОР" и всичките си усилия ги влагал да открие ОБЕКТИВНАТА ИСТИНА, без да му "пречи" субективният фактор".
     Избрал особена игра с абстракции, която нарекъл МАТЕМАТИКА. И понеже математиката е отражение на сянката-математик, но и отражение на Вселената, чрез МАТЕМАТИКАТА винаги можело да се изведат нещата, към които се стреми Ученият. Които... разбира се "доказват" онова, в което той вярва. Някои учени обаче забелязали, че имало в математиката и в експериментите на науката "други", невписващи се във вярванията й събития, но често те били наричани "заблудени"... пак заради човешкия си "субективен фактор"... И това го имало във всички вярвания и вярващите в тях.
     И всичко това го има във всички сенки в страната ВЯРАЛАНДИЯ - само обектите и свързаните с тях и сънуващите "сънища" правят разликите между сенките. Но така е устроен светът им. ДА забравят  тях си - че от от тях тръгва и при тях свършва всеки сън и всяко сънуване... И ВСЯКА ВЯРА.


     И видял Странникът, че вярващите в нещо или невярващите в същото, са все ВЯРВАЩИ. Само дето в различни неща.
     - Интересно - си казал отново странникът - Всяко нещо можело да се превърне във вяра. И ЧРЕЗ ВЯРАТА да се изиграе СЪТВОРЕНИЕ.
И вече, СЪТВОРЯВАЙКИ ГО - да му „вдъхнем" живот и да го направим с преживяванията си ЖИВО и ИСТИНСКО... Така светът на сенките живее и се храни от сътвореното от сенките на хората.
Вижда се, че сънуващите сенки имат нужда от вярването за съня си. Приемайки вярата си, още от малки се научават да сънуват според нея. Именно вярването на всеки определя неговите сънища.

------------------------------------------------
     - ВЯРАЛАНДИЯ е особена страна - заключил след време СТРАННИКЪТ, внимателно променяйки дълбочината на виждането си - тя може откликва на сенките, които се самосънуват в нея. И така им осигурява "материал за сънуването и играта на сънищата им.
     Всъщност, във ВЯРАЛАНДИЯ живеят всички СЪТВОРЕНИ СЪНИЩА и ВЯРВАНИЯТА, дето са  сътворявани някога. Дори и когато СЪНУВАЩИТЕ ГИ... и ВЯРВАЩИТЕ В ТЯХ вече ги нямало в света на сенките. Защото всеки човек имал своя сянка - от света на сенките. И докато хората не осъзнават, че са хора,  спят и остават да живеят в света на сенките.
     И СЪТВОРЕНИ СЪНИЩА и ВЯРВАНИЯТА се разхождали и живеели именно в тази страна - защото те самите били също сенки - Сенки, в "Страната на Сенките". За да могат да се запазят, И ВЯРАТА, и СЪНИЩАТА, които загубвали сънуващите ги, скитали из страната ВЯРАЛАНДИЯ - територия от света на сенките на сънуващите хора. СКИТАЛИ и търсели сенки, за които да се закачат - за да се хранят... и да оцелеят. Както във всеки свят и живите неща в него
.
----------------------
- БЕЗКРАЙНА и възхитителна МИСТЕРИЯ е светът - възкликнал след всичко видяно СТРАННИКЪТ.

© Псевдоним Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • От всичко най ме очуди тълкуването на науката, доста странен изглед към нещата, оригинално е
Предложения
: ??:??