17.07.2011 г., 13:53 ч.

Волята да бъда добър 

  Есета » Философски
1866 0 0
1 мин за четене

    Според много изтъкнати  философи волята пребивава в разума, тя е тази сила, която води човека. Може би можем да надникнем дълбоко в човешките дълбини и така да дадем оценка за това кое е добро и зло. Възгледи, пропити с линиялна правилност, защото моралното и идеята за него е самото добро. Нима добро не е това, което е на разумни основания, но е важно да се преследва мотива, формата, не е важен резултатът.

    Волята е жизнено важна сила, която води хората, ако хората нямат воля, те няма да са хора. Човешкото същество е преди всичко изградено от достойнство, то няма цена като предметите. Красотата на достойнството не трябва да се подкопава, а да се зачита, защото човеците са разумни същества. Всеки човек, който е бил в състоянието на разума и си е наложил тази воля, той е духовен и прави разлика между добро и зло.

   Волята е тази част от разума, която ни води, тя е тази идея, която в нашето съзнание има ясна форма. Субектите-човеци са интелигентни същества, които трябва да живеят морално според моралните закони на своите съзнания. Това не може да не включва отказ от собственото "АЗ" и благо в името на другите.

   Човекът, който пребивава в разума и е разбрал, че духът е горе на небето, а плътта ни свързва със земята, той винаги ще е разпънат на кръст. Винаги ще живее в двата свята - в сетивния и реалния, в духовния и нематериален свят. Всичко около нас е добро, ако мотивите за него са произлезли от разума. Волята е част от разума, там е този морален закон да преодолееш проблема и сам на себе си да си наложиш "забрана", за да постигнеш вътрешно удовлетворение.

  Волята е една прекрасна пеперуда, която пърха в нашите гърди, но ние неразумно я оставяме да отлети.

 

© Ваня Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??