1.05.2010 г., 20:51 ч.

Времето лети - бъди на крилете му, не в човката!... 

  Есета » Философски
2874 1 9
1 мин за четене

     Ако времето беше злато, или пари, или скъпоценни камъни, дали щяхме да го пилеем  със същата лекота, с която го разхищаваме понякога?! Рядко се замисляме колко ценно е всъщност то - много по-скъпо от всички гореизброени неща, защото за изгубеното време, т.е. - за пропуснатите възможности и подходящи моменти, за неосъществените амбиции се плаща твърде висока цена... Много по-висока, отколкото за материалните неща. Морална! Цена, която заплаща нашата съвест...   

  За съжаление времето е необратим процес - нещо, за което също рядко се замисляме. Това, което вече е станало, което се е случило може да се поправи, но не може да се промени, т.е. - да се изтрие - все едно никога не е било! Не е измислен все още механизъм, за съжаление, по силата на който това да става...

  Времето лекувало. Да, така е. Но по-скоро е като лекарство, което започва да вреди, когато се злоупотреби с него. Всичко, което ни се случва - хубаво или лошо оставя отпечатък върху нас - понякога по-слаб, друг път - по-силен.

  Времето е разтегливо понятие. Може да бъде запълнено с много неща, може и с малко - зависи от темпото ни на работа и на живот като цяло. Колкото по-наситен със събития, дейности и емоции е животът ни, толкова е по-пълноценен. Нещо, което също не бива никога да забравяме!...

© Радослава Антонова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Ванеса, за разбирането и подкрепата! И аз не можах да разбера същите неща, които и ти не си разбрала и да направя връзката между тях! Нито успях да ги свържа с написаното от мен. Както и да е...
  • Съгласна съм с теб, Радослава. Само не разбрах коментарите на някои "интелектуалци". Каква е връзката между " товоето образование и елементарна житейска практика","източна религия","духа на капитализма" и истините, които си споделила.
  • Мисля, че живеем в свободна страна, където всеки има право на мнение, с което, естествено, не могат всички да са съгласни! А това, че някой се изразява прекалено "интелектуално" и поради тази причина остава неразбран си е лично негов проблем, не на нас - необразованите и с оскъдна житейска практика! Приятен ден!
  • Мила Радослава, по никакъв повод не съм искала да те обидя, най-малкото на тема пол, но засягаш тема, която предполагам е далеч от товоето образование и елементарна житейска практика, а това, че ни си разбрала нещо, то това се дължи на други интелектуални липси, освен моето "з".
  • Така е, времето лети, ние не го усещаме и е добре от време на време да се замисляме за това!
  • Благодаря, радвам се, че ви харесва!
    Последният коментар не го разбрах много добре. Освен това разрез се пише със "з" накрая и все още не съм си сменила пола!
  • Влизаш в разрес с цяла една източна религия, прекрасно си уловил духа на капитализма.
  • Страхотни, остроумни изводи!!!
Предложения
: ??:??