31.01.2009 г., 21:14 ч.

Всеки човек е рожба на собствените си дела 

  Есета » Философски
6962 0 1
2 мин за четене

Празен лист, неозаглавен стих, непрочетена книга, неизмислен сценарий на филм - така изглежда в началото си всеки човешки живот. И само от нас зависи с какви букви ще запълним този празен лист, дали ще намерим подходящото заглавие на стиха… дали ще прочетем книгата, дали ще измислим сценария на филма… От нас зависи и дали този филм ще бъде щастлив или тъжен, изпълнен с незабравими преживявания или скучен и безсмислен. Всеки от нас извървява своя собствен житейски път, изпълнен със сполуки и несполуки. Всеки се радва - всеки страда. Всеки се усмихва и всеки плаче. Но и всеки прави грешки, за които или съжалява, или не осъзнава. И всичко това зависи единствено и само от него самия - от това как ще реши да напише своя роман. И все пак винаги има хора, които ни помагат в измислянето на сценария и разрешаването на проблемите, свързани с него. Винаги има и хора, които до някаква степен пишат част от този роман.
   Родителите изписват първите изречения. Oт тяхното възпитание зависи и как ще довършим своята книга, озаглавена „Живот”. После идват приятелите, които изпълват книгата с интересни случки и спомени - едни от тях весели, други тъжни… А след приятелите идва и любовта, която винаги заема важна част от човешкия роман. Тази любов може да го превърне в приказна феерия от красиви преживявания, но може и да го видоизмени в мъчителен разказ, изпълнен с тъжни гримаси и сълзи.
   И все пак всеки абзац от нашата книга изписваме ние - със собствените си решения или със чуждите. Зависещи от верните и грешни стъпки, които правим, от поуките и уроците, които получаваме, от възможностите, които пропиляваме или оползотворяваме, ние сме единствените писатели, които отразяват картината на действителността… И не винаги тази книга иска нашето мнение… Не винаги авторите сме ние…
   Но въпреки всичко трябва да имаме волята да се изправим както срещу добрите, така и срещу лошите части от тази книга - така както безпристрастният читател е готов да прочете както щастливите моменти от своето четиво, така и тъжните. Както казва незабравимия Дон Кихот: „… няма в света магии, които могат да прекършат и изнасилят волята…” , „… волята ни е свободна и няма треви и вълшебства, които могат да я покорят.” Така че трябва да имаме силата да изпишем своя роман по най-добрия за нас начин, защото дори да имаме цяла библиотека, този, който сами пишем е най-ценният и изстрадан, защото е отражение и рожба на собствените ни дела. Аз лично ще се постарая да го напиша правилно, защото романът „Живот” се чете веднъж - без право на „restart „ или „stop”.

© Симона Гълъбова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Мони, накара ме да се замисля сериозно над думите ти. Браво за това, което си написала. Наистина трябва внимателно да пишем романът "Живот"
    Но не зная дали има "правилен" начин за това. И знай, че понякога задрасканият и поправен пасаж или пък бележките под линия правят романа истински наш.
    Желая ти прекрасен роман!!
Предложения
: ??:??