26.08.2008 г., 21:05 ч.

За хората и предметите 

  Есета » Философски
1812 0 1
1 мин за четене
В затворения чадър се крие заплаха. Сякаш нещо дебне вътре, готово да изскочи във всеки един миг. Нищо добро не ще излезе от стар, забравен, прашен чадър, оставен да почива в поставката за чадъри. Не и ако е тъмно и камерата го следи внимателно, под напрегната музика.
Чадърът е част от изобретения. Той служи за всичко и играе важна довършителна функция. Според конкретните обстоятелства, може да намери проявление, като сателит, парашут, антена, лодка, щит, копие (споменах в своята прелюдия, колко опасен може да бъде затворения чадър; в предвид важноста на темата ще се върна на нея малко по-късно), бастун, палатка и дори, като чадър, където има милиарди приложения.
В космоса няма чадъри. Те са декосмични предмети. Тук искам да спомена важния факт, че първоизмислянето на чадъра от японците е чиста случайност. А може би не, предвид първия упоменат от мен факт, но все пак нацистите изиграха важна роля за това.
В мистичния стивънкинговски чадър на поставката за чадъри се крие чудовище (буквалното значение на тази дума и нейното фонетично построение винаги предизвикват у мен приятна емоция)
Чадърите, предмети на най-силен страстен заряд, датират в периода 19-20 в.
Обръщането на чадър при силен вятър е нещо нормално.

© Никифор Никифоров Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??