16.11.2009 г., 0:16 ч.

За хората на изкуството и творческият процес 

  Есета » Философски
4845 2 6
1 мин за четене

    Когато човек твори, той отваря сърцето си, където нахлува целият Свят! Именно за него - за Света, творецът създава своето изкуство.

  Насладата, която носи творчеството, не може да бъде заменена с нищо друго! Но изкуството е самотно занимание, защото човек твори най-добре, когато е в компанията единствено на вдъхновението, мислите, чувствата и емоциите си.

  Да се прави изкуство е сложен и бавен процес, който, понякога, носи много по-голямо удовлетворение от резултата, друг път резултатът оправдава времето, средствата и притесненията, съпътстващи сътворяването.

  Дори и когато творецът има проблеми (от всякакво естество и характер), изкуството, с което се занимава, си остава един от малкото източници, от които черпи утеха, спокойствие и кураж!...

   С колкото повече изкуства се занимава човек, толкова по-обогатен и окрилен се чувства, но трябва и да работи много повече, за да се докаже във всяко едно от тях.

  Хубавото на изкуството е, че може да се практикува навсякъде и по всяко време; дори и на открито, дори и през нощта. За липсата на желание и вдъхновение няма оправдание! Една голяма част от световно известните и значими произведения на изкуството (независимо дали става въпрос за живопис, музика, литература и др.) далеч не са били създадени в дворци! Родили са се на места и в условия, които трудно можем да си представим. И въпреки това съществуват и се изучават от, и въздействат върху, и облагородяват поколение след поколение...

  В материалния свят, в който живеем, заобиколени от пошлост, лицемерие, простащина и елементаризъм, изкуството е като остров, на който се спасяваме, почиваме си и се зареждаме с енергия.

  Трите най-важни качества на твореца са талант, трудолюбие и търпение. Талант, за да може въобще нещо да създава, трудолюбие, за да се развива и търпение, за да не се отказва! Рядко срещана комбинация, но много успешна за тези, които я притежават!...

© Радослава Антонова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ви, трогнахте ме! Много творчески успехи на всички!
  • " Насладата, която носи творчеството, не може да бъде заменена с нищо друго!" - много хубава мисъл! Щастието от постигнатия резултат винаги е неописуемо!
  • Благодаря на всички! Някои от картините могат да се видят в сайта, който съм посочила. Ще гледам, по-нататък, да публикувам и нови.
  • "...В материалния свят, в който живеем, заобиколени от пошлост, лицемерие, простащина и елементаризъм, изкуството е като остров, на който се спасяваме, почиваме си и се зареждаме с енергия...."

    Есе което докосва душата на Твореца,защото е самата Истина!Поздрав и от мен и весело посрещане на празниците!Имам въпрос:....Къде са картините ти ?Защо не ги виждам тук?...
  • Ако нямаш талант, комбинацията се проваля. Ако имаш талант, а не си трудолюбив и търпелив, комбинацията не работи...А ти имаш всичко, Радост, отворила си сърцето си...Ваше Благородие
  • Така е...
    И ти не се отказвай и пиши по-често!!!
    Поздрави!!!
Предложения
: ??:??