27.11.2008 г., 22:56 ч.

За любовта си бих дал всичко, за свободата бих жертвал и любовта 

  Есета » Любовни
12273 0 5
1 мин за четене
Любов и свобода - две понятия, които пораждат различни мисли и чувства у всеки човек. Всеки от нас рано или късно се изправя пред трудния път, по който да поеме, този на свободата или този на любовта, щастието, вълнението.

Любовта е една от най-силните човешки потребности. Тя е навсякъде около нас - в семейството, сред приятелите, към любимия човек. Когато обичаме, целият свят узнава за това. Щастието, безгрижността, обичта струят от нас, разпръскват светлина и радост. Тогава и светът около нас се променя - става изведнъж красив и по-добър. Окрилени от любовта, без усилия предаваме нашата енергия и емоции на хората, които ни заобикалят. Заразяваме ги с оптимизма на любовта.

Любовта е не само енергия и щастие, тя е и преди всичко свобода: на духа и чувствата, на способността на човека да дава и да получава. Тя е топлина, нежност и духовна сила.

Свободата е право на всеки човек да има свои духовни стремежи, своя позиция и мнение. Свободният човек изразява с искреност своите чувства и мисли, бори се за своите цели и каузи. Но свободата е и отговорност към самите нас, защото всички допускаме грешки, малки или големи, по нашия житейски път, които могат да променят или преобърнат живота ни, а дори да ограбят свободата ни. Затова свободата означава и разум, както в действията, така и при емоциите ни. Трябва да умеем да прощаваме чуждите грешки и да извличаме изводи от нашите собствени. Така ще бъдем свободни в стремежа си към щастие и разбирателство, ще се научим да обичаме и ценим като запазим нашите духовни ценности. А едни от най-човешките духовни ценности са любовта към ближния и към хората и свободата на душата и личността.

 

 

© Натали Станева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • " Две неща ми трябват на земята -
    те са любовта и свободата.
    Жертвал бих живота безвъзвратно
    за любов,
    любовта да дам за свободата
    съм готов." Шандор Петьофи
  • Краси Дяков - по моя информация цитатът е малко по-различен,но всъщност не мога да бъда съвсем сигурен...Относно есето мисля,че не са доизяснени някои аспекти на понятието ''свобода''.И мисля,че съдържанието малко се разминава със заглавието понеже от него следва да се изясни защо "за свободата бих жертвал и любовта",а не двете да се разглеждат като равностойни величини,които се и препокриват.И при това не би било лошо да се изяснят парадигмите на Християнството и Будизма,пряко свързани според мен с гореспоменатите понятия.Накратко - усеща се разбиране на Любовта в есето и според мен - недостатъчно разностранен поглед върху Свободата.Което според посочените пол и възраст на автора разбира се е оправдано
  • Да,истина е това,което споделяш с всички нас.
    Благодаря!!!
  • Хубаво е това заглавие ,което е леко видоизмененото житейско мото на Шандор Петьофи:"За любовта живота си бих дал, а за Родината бих жертвал любовта си!" Харесах! Зем.
  • -Това какво е?
    -Зимният Параклис...
    -ТЪПО! В България вече няма нито параклиси, нито зима!...Това е...носталгия по миналото...

    Пхахахахахахахахахахахахахаха ха ха ха
Предложения
: ??:??