29.05.2008 г., 12:37 ч.

За мен, теб и другите 

  Есета » Философски
1587 2 1
1 мин за четене
 

 

 

     Аз, ти и всички около нас, които можем да докоснем, видим, чуем и разговаряме, сме хора. От плът и кръв. Несъвършени в своето съвършенство. Смеем се, плачем, гневим се - това са общите ни прилики. Основното, което ще ви отличи от останалите, е способността ви да виждате. Ама наистина да виждате. Ако сте от наистина виждащите - честито, за вас всеки ден е труден. За другите, които си мислят: "Какво е това, ние виждаме, щом четем това", да продължат нататък. Следващите редове са за така наречените "зрящи слепци". Вие виждате това, което на вас ви се иска и ви е удобно. Оправданията, които ви оневиняват са част от живота ви. Първо обаче, трябва да погледнете навътре и надълбоко в себе си, да изчистите душевния си прах и да си направите равносметка. Разкайте се искрено, изстрадайте отново грешките си. После погледнете света! Ще видите какъв ефект имат най-елементарните ви думи и настроения, особено, когато не сте "на кеф", върху хората. Човек е единственото същество, което скорострелно пада надолу и трудно, трудно се изкачва по духовната стълбица, а именно отношението ви КЪМ хората показват това и докъде сте стигнали. Не трябва да сте идеални в делата и мислите си, защото е невъзможно, но опитайте да се борите с отровните думи, страхове, комплекси, постъпки спрямо другите. Сдържайте се. Защото всъщност не губя аз, нито вие, нито човекът срещу вас - губим всички. Успех и на мен, и на вас!

 

© Петрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • съгласен Хареса ми, поздрав! Знаеш ли, не съм сигурен дали съм от първите или от третите, но със сигурност не съм от вторите, те като че ли са ми най-банални. Може би не попадам в нито една категория, ако имаше повече като мен биха измислили още една - четвърта категория.
Предложения
: ??:??