31.10.2020 г., 15:21 ч.

За връзките между златотърсачките и Дарвинизма 

  Есета » Социални, Други
558 2 11
1 мин за четене
 

 В природата конкуренцията е жестока! Всяка жива твар има три основни водещи идеи в своето съществуване - да се наяде, да не бъде изядена и да остави потомство. Именно на третата мисия е посветена и тази ми публикация.
 Отдавна е доказано неоспоримо, че не мъжките, а женските същества са тези, които определят кой ще бъде баща на децата им. Затова и първите непрекъснато са в процес на трескава еволюция, крайната цел на която е да бъдат убедени претенциозните дами, че точно конкретния индивид е достоен за тази мисия, гарантираща генетично безсмъртие. Наборът от "оръжия" на успеха в природата са неизброими при различните видове, като се почне от рогата и цветовете, та се стигне чак до размера на... бивните (лека шегичка - да не ми се сърдят слоновете и моржовете).
 Битката за приза - самец на сезона е далеч по-сериозна от всички конкурси за красота, организирани от човека. В нея прословутата фраза "Да бъда, или да не бъда" изглежда така, сякаш е специално създадена да отрази точно това.
 Но ето, че съвсем случайно споменах човека, и това автоматично ме връща към заглавието.
 Какво са златотърсачките? Ами без да ги обиждам, това са представителки от женски пол на единственото животно с интелект (до доказване на противното) обитаващо планетата Земя. Тоест, те са самки, които имат мисията да открият най-подходящия баща за своето потомство. А в природата той трябва да е сред най-успешните представители на своя вид 
 Сега да погледнем от наша гледна точка, какво означава един човек да е успешен. Власт и пари! Ето, това са символите на успеха в човешкото общество.
 Вече сме преминали етапа, в който той се е измервал единствено с физическите характеристики на дадения индивид... И добре, че сме открили любовта, за да компенсира този факт.
 И вместо да продължавам да философствам и отегчавам и малцината, които ще дочетат това ми есе, ще завърша с един въпрос.
 Има ли наистина златотърсачки, или всичко е игра, която започва на генетично ниво, преминава през подсъзнанието, а когато вече е в разума, просто приема такъв вид, който е достатъчен да мотивира дори една кукла Барби?

04.03.2018.

 

Георги Каменов 

© Георги Каменов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Само да спомена, по темата вече съм пуснал нещо във форума.
    Няма да мълча, това е!!!
  • Дани, много ме зарадва този ти коментар!
    Въпреки краткия формат (с цел) това ми есе е плод след доста задълбочен прочит из едни научни публикации по темата, които доста ме замислиха, и към които години наред съм се завръщал в паметта си. Нещата винаги са по-сложни, отколкото изглеждат, и по-прости отколкото мислим...
    Благодаря ти 🌹💖🌹
    ПП
    А предходните ми коментари по оня казус се изпарика, като ланския сняг 😊, но това е положението.
    Е, аз няма да млъкна и слава Богу, имам 2 дни почивка, в които ще ровя, като червей в труп над станалото!
  • Тази ти творба за сравнението между човешкото и животинското ме накара да се замисля.
    Нима само ние - жените сме тъй обсебени от първичните избори в отношенията с хората сред нас. Има мъже дето са "по" и от нас.
  • Явно го е изпратил на доста хора, такъв извод си правя. Е, двама от тях ме уведомиха, пращайки и копие на писмата...
    Грозна работа. В едното има дори и лек намек за педофилия, отправен по мой адрес... Гнусно!
    А стихото е напълно философско - поне в моите очи, като такова го написах. Въпреки използваният речников материал...
    Това е.
    И е грозно непочтенно, извратено дори това, което е направил този образ.
  • Ха, ха... И на мен го прати той. Но не доумявам защо? Какво ми дреме кой, какво е публикувал и му било изтрито😀
  • Грешиш, бос съм 😊😋😊
  • Бегаш по терлички😀
  • За мъжо още се спори, мненията варират от примат, до рептил, зависи 😊
    Благодаря, Дани, за коментара 🌹
  • Човек:
    Вид - бозайник
    Семейство - човекоподобни
    А мъжът не е ли от същото семейството?
  • Така е, Дарина, казано метафорично.
    Благодаря ти за включването.
  • Всички сме златотърсачи/имам предвид и двата пола/, разликата е единствено в това кой какво категоризира, като злато т.е. всичко е въпрос на ценностна система
Предложения
: ??:??