В природата конкуренцията е жестока! Всяка жива твар има три основни водещи идеи в своето съществуване - да се наяде, да не бъде изядена и да остави потомство. Именно на третата мисия е посветена и тази ми публикация.
Отдавна е доказано неоспоримо, че не мъжките, а женските същества са тези, които определят кой ще бъде баща на децата им. Затова и първите непрекъснато са в процес на трескава еволюция, крайната цел на която е да бъдат убедени претенциозните дами, че точно конкретния индивид е достоен за тази мисия, гарантираща генетично безсмъртие. Наборът от "оръжия" на успеха в природата са неизброими при различните видове, като се почне от рогата и цветовете, та се стигне чак до размера на... бивните (лека шегичка - да не ми се сърдят слоновете и моржовете).
Битката за приза - самец на сезона е далеч по-сериозна от всички конкурси за красота, организирани от човека. В нея прословутата фраза "Да бъда, или да не бъда" изглежда така, сякаш е специално създадена да отрази точно това.
Но ето, че съвсем случайно споменах човека, и това автоматично ме връща към заглавието.
Какво са златотърсачките? Ами без да ги обиждам, това са представителки от женски пол на единственото животно с интелект (до доказване на противното) обитаващо планетата Земя. Тоест, те са самки, които имат мисията да открият най-подходящия баща за своето потомство. А в природата той трябва да е сред най-успешните представители на своя вид
Сега да погледнем от наша гледна точка, какво означава един човек да е успешен. Власт и пари! Ето, това са символите на успеха в човешкото общество.
Вече сме преминали етапа, в който той се е измервал единствено с физическите характеристики на дадения индивид... И добре, че сме открили любовта, за да компенсира този факт.
И вместо да продължавам да философствам и отегчавам и малцината, които ще дочетат това ми есе, ще завърша с един въпрос.
Има ли наистина златотърсачки, или всичко е игра, която започва на генетично ниво, преминава през подсъзнанието, а когато вече е в разума, просто приема такъв вид, който е достатъчен да мотивира дори една кукла Барби?
04.03.2018.
Георги Каменов
© Георги Каменов Все права защищены
Няма да мълча, това е!!!