27.04.2004 г., 18:24 ч.

Запазване на човешкото у човека 

  Есета
8593 0 0
1 мин за четене

   Основна роля за съхранението на човешкото у човека играят моралните ценности.
Моралът е преди всичко средство да се съхрани общността изобщо и да се предотврати нейната гибел,а освен това и средството да се поддържа общността на известна висота и в определено добро състояние. Неговите мотиви са страх и надежда: и те са толкова по-сурови, по-мощни, по-груби, колкото склонността към противоположното, едностранчивото,личното е все още твърде силна. Тук трябва да се използват най-ужасните средства,вдъхващи страх доколкото по-меките все още не дават желания ефект и няма друг начин, за да се постигне споменатото двояко поддържане на общността.Необходими са изтезания на душата и съответните за това палачи.
   Всичко това са доста грубо издялани, ала широки стъпала, защото хората все още не умеят да сложат крака си върху по-изящните, по-тесните.
  Нашите нравствени чувства са така преплетени с на6ите умствени сили, че не можем да изгубим едните,без да изгубим и другите.
   Съвременният човек пренабрегва моралните ценности и по този начин се ограничава морално, като пренабрегва чувствата и мнението на околните. Но трябва да бъдем съпричастни към околните, да се отнасяме с доброта към тях и да им помагаме,защото трябва да знаем, че хората очакват помощта от нас така както ние от тях.
  За да водим по-добър и по-пълноценен живот трябва да съхраним моралните си ценности и да не позволяваме да ги загубим.


---------

  От администрацията: Поздравления. Авторката нито веднъж не беше използвала буквата "ч", буквата "в" навсякъде беше заменена от буквата "ж" и използването на пунктуационни и препинателни беше просто безразборно.

© Инес Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??