22.11.2008 г., 18:10 ч.

Защо на мишките им е студено? 

  Есета » Граждански
1832 1 6
1 мин за четене

Защо на мишките им е студено?

 

 

                Коледа е в Парламента. Всички вярват в духа на Коледа. От всички страни пристигат празнично украсени лимузини със зачервени от студа климатици, до една пълни с народни представители със зачервени от предпразнична възбуда носове. Празник е, всеки е донесъл, каквото е могъл, за да се получи подобаващо тържество. Може никога да не се повтори – това знаят обществениците от Библията – ами ако дойде Страшният съд? Смирението обаче отстъпва място на празнична еуфория, в която всеки иска да получи максималното за себе си. Празненството се пренася на площад „Александър Батенберг”, чуват се речи от начетени оратори, които изтъкват важността на празника за смирението и отговорността. Само една малка сива софийска мишка стои на студено и гледа през балкона как всички празнуват. Тя е сама, няма си никого, прекалено малка и слаба е, за да си отвори вратата, и прекалено много цени живота си, за да скочи надолу. Затова стои и точи лиги в студения си, лишен от парно, топла вода и ток апартамент, без храна и с постоянен страх за коледната си надбавка. Но мишката знае, че скоро идват избори, в нея се събужда гнева към онези долу, които пируват и разхищават черен хайвер, колкото тя не е виждала на картинки през целия си живот, и смучат шампанско, което мишката никога няма и да помирише. „Ще дойдат изборите, тези тук ще започнат да ме ухажват...” – мисли си мишката и потрива самодоволно лапи. „Ще разбера и аз какво е чер хайвер и „Дон Периньон”, ще ме нахранят те...” – разсъждава дребният гризач-вредител и мустаците му помръдват, сякаш по тях се стича капка пенливо френско. „Ако и тази година отново остана гладен, ако сиренето отново се развали по пътя, обещавам си това – няма да им гласувам на изборите!” Затова на мишките им е студено.

 

Джо Ремишев

© Георги Мишев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря за коментарите, рядко мога да влизам напоследък...
    Гледах "Рататуи" и си представих как стои гладен горкият и гледа през прозореца...
  • Отлично...както и да го погледна.Браво,наборе.
  • Даа,радвам се че има мислещи сред младото поколение.Адмирации!
  • Не мога да повярвам,че си на 18!!! Обнадеждаваш ме какво поколение расте! Добре дошъл!!!
  • Не е студено на мишката, а на нашите депутати!
    СТУД В ПАРЛАМЕНТА

    На студа на вън напук
    в парламента хапват си суджук,
    пият вино и маркова ракия
    и си замезват с царска туршия.

    Вятър да духа и сняг да вали,
    за нищо тях недей ги мисли,
    да му мислят тез които
    с тях се карат ядовито.

    Който плаши ги с бой
    гладен ще остане той,
    хляб да търси на боклука
    и обелки от суджука.

    А управниците наши
    нека вдигнат пълни чаши,
    в парламента нека си стоят
    и от нищо да не се боят.

    Браво ДЖО! Много ми хареса!
  • Аааааааааа! Срази ме! ПОЗДРАВЛЕНИЯ!
    Знаеш ли за какво си мисля? Представи си една тава с депутатски кюфтета. Оставена насред парламента. БЕЗПЛАТНИ! И всички се вкупчват около нея, защото е на далавера. И започват да я разграбват, да се бутат. И точно в разгара на това - БУУУУУУМ!!! Едното кифте било с детонатор...
Предложения
: ??:??