28.04.2006 г., 20:48 ч.

Защо си така красива и така забравена? 

  Есета
1783 0 3
2 мин за четене

В днешно време всеки е свел глава и крачи по пътя си унесен в своите грижи. На всеки делника му е сив, безличен. И всички питат защо? А отговора е толкова прост. Ние сме забравили да живеем. Ние сме забравили да ценим красивите неща, които ни заобикалят.

Нашата малка уникална България се слави с нещо в целия свят. Нещо, което веднъж видяно не може да се забрави. То е описвано в книги, рисувано с четка, възхвалявано и разказвано, но никой човек не може да си представи дори и половината от красотата му ако не го е виждал. А ние го вземаме за даденост. Всеки ден то ни заобикаля и ние постоянно го гледаме, но не го виждаме, всеки ден то крещи за малко внимание, но ние сме глухи за неговите молби. Това нещо е природата! Но не

, нямам предвит природата като цяло. Имам предвит само и единствената неповторима БЪЛГАРСКА природа! Защо българи не се гордеем с това неповторимо богтство, защо не го ценим, защо не го пазим? Всички се потапяме в забързания ритъм на живота и от това само губим. От толкова бързане кога ще живеем? От толкова бързане пропускаме важните неща. От толкова бързане станахме безлични и необогатени духовно. Защото кое по–добре може да ти обогати и напълни с красота душата от българската природа.

Затова нека се спрем и се огледаме. Нека забележим красивото, което ни заобикаля! Нека го ценим докато го имаме, а не след като го загибим! Нека се променим към по–добро! Не, не твърдя, че природата ще ни промени. Че от скъперници и злобари, ще ни превърне в мили и съпричастни хора. Не

, не твърдя, че природата ще повлия върху акъла на един престъпник и ще го направи добър човек. Не твърдя също и че природата ще възпита децата, че тя ще направи от тях едни добри хора, когато пораснат, ако техните родители нямат време да ги възпитат. Не! Не твърдя нито едно от тези неща. Това ще е безумно смело, защото не е вярно. Аз твърдя само и единствено, че природата е дар божий и че тя ни помага да намерим хармония със самите себе си, а това е наистина важно!

Вгледайте се в природата така, както аз и ще откриете нещо безумно красиво!!!

© Паола Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много истинаски думи, мога само да те похваля и да застана до теб относно това есенце Получаваш отличен от мен! Успех!
  • Мерси!Да смятам, че хубавите неща не трябва да се приемат за даденост!Но за съжаление това е нещо като национална черта за нас българите.Надаявам се повече хора да се опитват да я изкоренят!!!
  • Бравос, права си , дано повече хора да мислят като теб
Предложения
: ??:??