31.10.2004 г., 23:18 ч.

Защо учениците преписват 

  Есета
4921 0 2
1 мин за четене

Това е въпрос, които учителите често си го задават. Според мене учениците преписват за да изкарат по-добри оценки. Но това ли е начина? Аз мисля че не е! Повечето ученици, които преписват не мислех за в бъдеще, дали това ще им помогне? Дали те са си заслужили съвсем честно тези оценки? Съмнявам се! Но нали според някои ученици оценката е по-важна от знанието така, че те ще продължават да преписват, никой не може да ги спре.
  Министерството на образованието все още не може да предложи нещо ново. Като обсъдих моите виждания с тези на моите родители разбрах, че е имало ученици, които са преписвали дори и преди 20 години, когато моите родители са били ученици са преписвали, и когато моите баба и дядо също. И така учениците са правели "пищови" и са преписвали повече от половин век, а може би и повече. Някои винаги е преписвал, други рядко и съвсем малко са тези, които не са го правили. Учениците преписват, защото строго приковани да назубрят голям обем информация решават, че е по-лесно да ползват "пищови". Учениците са страшно изобретателни или смели, за да го направят. И когато успеят смятат, че са излагали учителя си. Чувала сам една поговорка " с лъжа можеш да се наобядваш, но не и да се навечеряш". Не можеш вечно да лъжеш, защото учителят в крайна сметка знае знанията на повечето и разбират кой е преписвал.
  Според мене учениците ще престанат да преписват, когато министерството на образование се събуди от дълбокия сън, които продължава повече от половин век и спретне нова по-съвършена програма на образованието!

© Цвети Христова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Цвети,според мен дали ще препишеш до голяма степен има значение и при кой даскал,защото при някои е направо геройство ако успееш без да те хванат.за министерството то не може да се справи с далеч по сериозни проблеми(например пълните с грешки учебници които одобрява,заплатите на учителите,състоянието на училищата и мн.др.).преподавателите са тези които допускат преписването или не.а на теб самата никога ли не ти се е случвало да препишеш?
  • да разбира се че знам мерси много че си корекна ....МЕРСИ КАКО ) а другия път ще се опитам да стане по сполучливо
Предложения
: ??:??