2.06.2007 г., 21:49 ч.

Защо, Юлия? 

  Есета
2479 0 11
2 мин за четене
Ненормален свят - да.
Ненормални хора - да.
До кога? не знам...
Сам човек може ли да направи нещо, освен да се обеси!
Защо сме сами, Юлия, неми свидетели на чуждите оргии, което стават все по-често арогантна разюздана нормалност; защо разрешаваме да ни сочат с пръст или презрително присмехулен поглед като ненормални изключения?
Защо, Юлия?
Защо другите приеха да бъдат ненормално нормални и се интересуват повече от новата медийна кампания на марка наречена Флирт, но не и от оная жена обесила се, защото няма какво да яде?
...

Защо разрешихме да обърнат света ни наопаки и да го наричат красив: красива ли е детската проституция, красива ли е проституцията, красиво ли е изнасилването, красив ли е гладът по-силен от жаждата за живот, красиво ли ежедневното насилие, красиво ли е празното говорене за нищо, красиво ли е да си весел на всяка цена, до глупост, красиво ли е да си безсмислен, красиво ли е да нямаш избор, освен чужбина или въжто - Чужбина или смърт! Но там пък смърт, духовна... е ще има оправдания, които да залъжат съзнанието, че не е вярно, че съм жив и всичко не е само заради хляба, заради гордо вдигнатата глава, когато пазарувам, защото и аз съм като другите и мага да си позваля да пазарувам, да харча пари, дори когато нямам нужда от това, което купувам, но пак купувам, за да покажа, че съм силен, че съм успял, че съм справяще се, защото пазарувам!!! Пазарувам собствения си живот, откупувам го, разменям го за стоки! Аз купувам - аз живеея!
Защо?...
Чужбина или смърт!
Свобода или смърт!
Защо избрахме тази тежка чужбина? Защо дори в родината си сме чужденци? Защо се чувствам чужд, особено, когато онези - виновните родината ми да стане чужбина за мен и за другите ненормални, параноидни същества, отказващи  оргията на"нормалността" - тръбят и днес, особено днес на втори юни "Поклон!", а 
се радват щастливи, че е мъртъв, защото за тях Ботев е добър само мъртъв!!!
Защо, Юлия, се уморихме да се борим да бъдем нормални, защо не ние ги погледнахме тях "нормалните" с отвращение, не ги посочихме с пръст и чакахме, свити в себе си, те да сочат нас?
Защо е нормално след броени дни родината ни да посрещне като освободител един от най-кръвожадните и цинични управници на света, защо е нормално и тогава да мълчим, и с мълчанието си да нахраним слугинското хвалебствие на "нормалните" които ще го приветстват - него, за когото масовите убийства във Фалуджа, във цял Ирак, в Ливан и къде ли не са НОРМАЛНИ...
И докога ще чакаме?
Ще дочакаме ли ненормалността да оглозга и последната естествена фибра на човешката мисъл, на човешката емоция?
Ще дочакаме ли свобода... или ще изберем смърт, чрез "НОРМАЛНОСТ"?

© Димитър Ганчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Абсолютно съм съгласен с теб, Юлия, за последния ти коментар, с изключение на Агресия и Насилие. От психологична гледна точка това са коренно различни неща. Има толкова много агресивни хора, които никога не са извършвали насилие. В същото време една реклама на Флирт например освен, че е агресивна, съдържа и насилие срещу определена аудитория - подрастващите. Последното се отнася и до реклами от типа "Гепи ме", "Чуждо гадже" и т.н. Има и много западни реклами. Родният ЛУУп на Мтел също е едновременно агресивно рекламиран, чрез насилие. Агресията е една характеристика, насилието друга. Самият темп на живота ни изпълва със стрес - живеем агресивно, но под напрежение, но не е задължително да живеем с насилие,т.е. ние да бъдем източници на това насилие. Агресията е функция или феномен ако щеш на животинската ни природа - инстинкт- свързана е с оцеляването ни, но в рамките на обществените закони, докато насилието е придобит обществен инстинкт, представляващ най-общо казано извратена агресия, агресия изразена изкривено до перверзност (твърде често), поради липсата на елементарна компетентност за справяне с ежедневния стрес, липса на компетентност относно нас самите, относно Аз съм ... какво?... Липсата на тази компетентност е тясно свързана със социалната система, преди 10.11.1989г. циганите пак бяха главния криминогенен фактор, но престъпността им беше много по-ниска, отколкото сега. Сега се увеличи престъпността сред другите народности, също и българите. Самата система има изгодата да създава престъпници, които консумират кратко, но бързо и силно. Кой може да пазарува за хиляди евро в днешно време? Бизнесмените не пазаруват така.
    Темата е твърде дълга за тук.
    Поздрави, Юлия!
  • А какво е насилието, ако не агресия? Насилието е злокачествена агресия. Дали го приемаме или не, насилници съществуват, те са хора, значи то е присъщо на някой човеци. Пътят за промяната на човека не е насилието по какъвто и да е начин, а еволюцията на духа. Ако някой не желае да се изправи на двата си крака и да мисли с главата си, ти по какъв начин можеш да го накараш? С насилие? Трудно. Но той сам може да го направи, ако желае, ако чете, ако мисли, ако духът му е узрял за тази стъпка в своята еволюция. Може би ни се иска това да стане по-бързо, но е невъзможно.
  • И още нещо по темата - на 9 ЮНИ, СЪБОТА 9.30 ч., ОТ НДК ДО НАРОДНИЯ ТЕАТЪР “ИВАН ВАЗОВ” ще се проведе протестен митинг срещу визитата на президента на САЩ Дж. Буш в България, организиран от Българския национален съвет за мир.
    Ето начин всеки да изрази възмущението си от едно от най-отвратителните лица на насилието - войната!!!
    Нужно е само желание и малко свободно време...
  • Който приема насилието за присъщо на човека(различавайте агресия от насилие), следователно и за обществото, да не пише срещу насилието а да го възхвалява. Не разбирам какво доказвате с тази "четирикрака" поза на смирение???
  • А пък аз мисля, че точно това е искал да каже. Поздрав!
  • Честно казано, се надявах повече хора да дадат своя отговор на въпроса защо... Благодаря ти, Юлия, за провокацията и отговорите! Благодаря и на теб, Велине! Злати, благодаря ти, че спомена страха - изродената власт поражда страх и така истинските властимащи се превръщат във властпотърпевши роби(извинявам се на тези, на които думата не им харесва)!
    Благодаря и на теб, Светльо, но фактът, че лъвът изяжда антилопата няма нищо общо с човешкото общество и детската проституция!!! Един американски учен, посветил се на изучаването на живота на рибите и птиците, решил, че може да направи анализ на човека и създаденото от него общество по аналогия със зоологията (в частност ихтиологията и орнитологията - неговите най-добри специалности)- плачевен резултат!!! Ако приемем неговия формален подход, някои жени трябва трайно да приемем за кокошки или патици, а някои мъже за гъсоци или пауни... Надявам се, че си искал да кажеш нещо друго!
    НАСИЛИЕТО В ОБЩЕСТВОТО НЕ Е НОРМАЛНО!!!
    Поздрав на всички, прочели въпроса и отговорите!
  • Митко, изпускаш един много важен фактор - страха. Когато човек е притиснат от малката заплата и неясното утре, нормално е да се страхува. Камъка е объл отвсякъде - гледаш злоупотребите на Румен Овчаров и Вальо Топлото, но самия ти не можеш нищо да направиш.
    Защо, Митко, пуснаха това протеже за 20 000 лв. гаранция. А аз утре ако съм гладна и открадна от комшията петела, ще лежа поне две години без присъда. А за останалите години не ми се мисли. Защо, Митко...
  • Към Жарковски:
    "Във вените на тази цивилизация тече тъпоумие и разруха, които са толкова противни на човешката природа..."
    Не може да е противно на човешката природа нещо, което тече във вените на човека. Това е етап от развитието на човешката цивилизация.За съжаление неизбежен, а резултатите ще покаже бъдещето.
    Поздрав!
  • Защото истински свободните са изключения, Вестин.
    Защото човекът е консуматор по природа. Животно. И консумира – вещи, други хора.
    Истински свободният е свръхчовек. Той е достатъчно свободен да обича повече другите, отколкото себе си – Ботев, Левски и др.
    Но колко такива хора познаваш, Вестин?
    А обединения от полусвободни в БГ – с лопата да ги ринеш. Нали те дробят попарата дето сърбаме всички. Всеки се е взрял в собственото си “АЗ” и се възприема като центъра на света. Елементарно, но факт. Полусвободни хора – полусвободен живот. Кръгът е затворен. Според мен. Ние просто си пишем, пък ако някой прочете правилно - добре.
    Поздрав!
  • Със Светослав - Писателче доста сме спорили в този сайт за вярата, за свободата... Аз приемам християнските добродетели за човешки добродетели, защото на първо място ние се раждаме хора, едва след доста години съзнателно се определяме като християни или мюсюлмани, или изповядващи други религия. Свободата в България липсва еднакво и на християни,мюсюлмани и атеисти(последните също вярват в нещо).
    Но си безкрайно права, че свободата е в нас!!! Въпросът ми е какво ни спира да съберем свободата си на едно място, за да бъде вътрешната ни воля силна и да бъде зачитана от "нормалните"?
    Поздрав, Юлия!!!
  • Трудни въпроси, Вестин.Бих искала да мога да ти отговоря, че ще дочакаме свобода, но не мога. Свободата всеки я носи вътре в себе си. Тя не идва отвън.Дори и да подариш някому свобода, ако той е роб по душа, ще си остане роб. Свободен свят се гради от свободни хора. Разюзданата неморалност, липсата на християнските добродетели в душите роди нашия свят. Не интелекта, а доброто може да спаси света. Само доброто може да попречи на интелекта да създаде и да използва оръжието, което може да унищожи света. Но за сметка на развитието на интелекта, изчезва добротата. Уви!
    Така мисля аз. Поздравления за позицията!
Предложения
: ??:??