19.12.2009 г., 18:51 ч.

Земята в криза 

  Есета » Ученически
1944 1 3
1 мин за четене

Земята в криза

 

Що за странна картина! Нашата Земя се е хванала с две ръце за главата. Рисунка поражда у мен чувство на страх. Щом земята е в криза, то и човечеството няма как да бъде добре. Картината показва, че планетата е много замърсена и реално крие опасност за хората. В наши дни човечеството трябва да намали използването на вредни газове, защото те причиняват глобалното затопляне, което от своя страна прекратява живота на много видове животни.

     Художникът също е загрижен за околната среда. Предполагам, че той е нарисувал картината, за някоя кампания „Да спасим Земята”... Смятам, че авторът на рисунката ще я изпрати по цял свят, за да могат колкото може повече хора да я видят и да подкрепят кампанията. Художникът ще пропътува света с тази картина, носейки я на ръце. Многото хора, които ще я видят, биха могли да се замислят какво причиняват на света и как биха могли да предотвратят сбъдването на тази страшна рисунка.

      Аз свързвам картината с един почивен летен ден, когато с група ученици отидохме да почистим Витоша. Бях изумена, когато в началото на гората видях два камиона, пълни със здрави, хубави дървета. Със съучениците ми се възмутихме, защото Витоша е защитен обект, а в нея се сечаха дървета. Още по-изумени останахме, когато влезнахме навътре в гората и видяхме каква кочина е. След като почистихме, поставихме табели с надписи „Изхвърляйте боклуците си в кошчета за смет”. Това преживяване ми показа колко всъщност е замърсена българската природа. Не мога да си представя какво щеше да бъде, ако по целия свят бе толкова мръсно. Сега разбирам защо земята е в криза.

      Не бива Земята да се изобразява с ръце на главата, изпаднала в ужас.

© Александра Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Подкрепям Господин Никодим Сертов - аз самата се считам за природозащитничка, но като виждам какви далавери се въртят, с тези псевдокаузи за спасяването на Земятааа.... На теб Александра пожелавам ти успехи във всяко начинание. Прочетох и другите ти есета, за една 13-годишно момиче, както и ти самата се определяш, си идеална. Искам да продължиш с писането, защото постоянството и талантът водят до върха, ако си постоянна - един ден ще покориш върхове, които дори не си ги мечтала. Давай напред!
  • Да, всичко, което казваш е вярно, но аз съм на 13 и това ми беше казано да пиша, така че нямах друг избор
  • Земята не е в криза, нищо, че я изобразяват така. Изобразяват я по този начин защото така е поръчал този, който е платил на художника. Едни други хора произвеждат осветителни крушки, които наричат енергоспестяващи, същите хора знаят, че за да произведат една такава крушка те изхабяват четири пъти повече енергия отколкото би спестило същото това "енергоспестяващо" тяло. Затова пък тези "енергоспестяващи" крушки са десет пъти по скъпи от традиционните и доходоностността им за произвеждащия и разпространяващите ги е много по висока от тази на лампите, които използвахме доскоро. Опитаха се да ни плашат с глобалното затопляне,з а да купуваме скъпи крушки, но не се получи, затова просто забраниха евтините...
    Камионите с изсечени дървета са били на горското стопанство, гората се нуждае от т.нар. разреждане, което се прави периодично и се изсичат болните или пречещите на другите дървета (някои видове дървета изтощават почвата и става така, че ако им се позволи да с еразвият то мястото след време се превръща в пустиня). излишно сте се възмущавали.
    Много от боклуците които сте събрали навярно са били изхвърлени в кошчета, но едни хора не са предвидили, че на Земята, в България, духа вятър, затова не са сложили капаци на кошчетата...

    ПП: Учените, които водел със себе си Джеймс Кук, искали да узнаят какви са анатомичните разлики, присъщи на туземците на открит от тях остров. Екипажа помолил местните жители да им предостави няколко мъртъвци и местните жители се съгласили. Дали им. Учените искали да изследват мускулната тъкан, която се отделя лесно чрез... варене. Варенето бил традиционен метод за патоанатомите от онова време. Разбира се туземците видели, че техните мърти били сложени в голям казан и сварени. Виждайки това решили, че щом някой вари някой друг то той прави това непременно за да го яде... Туземците били отвратени от белите хора, разгневили се и нападнали екипажа... Недоразумение, което коствало не един живот. Затова е хубаво, когато се дава оценка на някакво явление, което наблюдаваме да разполагаме с повече знания и да го гледаме много по многостранно, отколкото обикновено правим. Иначе стават недоразумения, които могат да костват и животи.
Предложения
: ??:??