Земята в криза
Що за странна картина! Нашата Земя се е хванала с две ръце за главата. Рисунка поражда у мен чувство на страх. Щом земята е в криза, то и човечеството няма как да бъде добре. Картината показва, че планетата е много замърсена и реално крие опасност за хората. В наши дни човечеството трябва да намали използването на вредни газове, защото те причиняват глобалното затопляне, което от своя страна прекратява живота на много видове животни.
Художникът също е загрижен за околната среда. Предполагам, че той е нарисувал картината, за някоя кампания „Да спасим Земята”... Смятам, че авторът на рисунката ще я изпрати по цял свят, за да могат колкото може повече хора да я видят и да подкрепят кампанията. Художникът ще пропътува света с тази картина, носейки я на ръце. Многото хора, които ще я видят, биха могли да се замислят какво причиняват на света и как биха могли да предотвратят сбъдването на тази страшна рисунка.
Аз свързвам картината с един почивен летен ден, когато с група ученици отидохме да почистим Витоша. Бях изумена, когато в началото на гората видях два камиона, пълни със здрави, хубави дървета. Със съучениците ми се възмутихме, защото Витоша е защитен обект, а в нея се сечаха дървета. Още по-изумени останахме, когато влезнахме навътре в гората и видяхме каква кочина е. След като почистихме, поставихме табели с надписи „Изхвърляйте боклуците си в кошчета за смет”. Това преживяване ми показа колко всъщност е замърсена българската природа. Не мога да си представя какво щеше да бъде, ако по целия свят бе толкова мръсно. Сега разбирам защо земята е в криза.
Не бива Земята да се изобразява с ръце на главата, изпаднала в ужас.
© Александра All rights reserved.