18.08.2006 г., 13:25 ч.

Знаеш ли какво искаш? 

  Есета
2151 1 3
1 мин за четене

Ще получиш помощ, ако знаеш какво искаш

Стремежът към получаване на възможно най-голямо количество знания е глупав (особено при липса на умения за прилагането им). Това става ясно, когато с резерв от измамно голямо количество информация човек знае, че има въпроси, чиито отговори не е в състояние да разбере.

Най-трудният е този, който съдържа в себе си желанията на хората. Какви са изискванията към нас самите, към другите, към живота и към света? Нима желанията на човек не се променят непрекъснато? Колко голяма част от хората не знаят какво искат, а други са безкрайно разочаровани, след като го получат...

Но ако всичко е добре премислено, ако съзнанието, душата, сърцето (наречете го по свой избор) иска нещо много силно, то със сигурност ще получи помощ в процеса на постигането му. Тя обаче едва ли е толкова необходима, защото възможностите не се дават, а се взимат. Ако “субстанцията” от разум, чувства, умения толкова силно желае нещо, то тя ще има силата да “вземе” своя шанс.

Но какво остава за онези, които се съмняват в себе си, не вярват в идеите си, в идеалите си или пък вобще нямат такива? Те са тези, които имат по-голяма нужда от помощ в сравнение с хората, знаещи какво искат.

Така че, ако знаеш какво искаш –

деиствай !

/И помогни на онези, които не знаят.../

© Мария Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Само с няколко изречения си казала толкова мъдри неща. Кратко, точно и ясно - като ритник в мързеливия з....к на скептика. Остава само да поискаш това, което искаш. Много е хубаво. Браво, Мария.
  • Радвам се, че е успяло да те провокира. Това беше целта.
  • Добре си се справила с есето, има идея и провокира.
Предложения
: ??:??