22.12.2007 г., 0:04 ч.

Звездички в детските очи - от Фестивала 

  Есета » Лични
2490 0 9
1 мин за четене
 

Звездички в детските очи

 

Откакто обръщам внимание на тези неща, всички години  от живота ми следват някакъв странен цикъл и той не се променя. Знам си - моето лято, обратно на летата на другите, е скучно и сякаш съм в застой. Дойде ли октомври - Великия октомври, се пробуждам и се развилнявам. Сякаш политам заедно с есенния вятър и ставам като него. После идва декември - на втори е рожденият ми ден. От дете го обожавам, толкова съм радостна, че предавам на всички празничното си настроение. И ето я Коледата. Минава покрай мен все едно не се е случила. Защото все бързам за някъде. Не спирам, за да си поема дъх. Не се замислям. Не отделям време, за да я почувствам и да я напълня със смисъл.

Събираме се семейството около голямата маса, хапваме, пийваме, веселим се и ето - тя минала. И аз пак не съм разбрала. И не ми е виновно семейството. То си е чудесно. Аз съм си виновна. Нали все бързам.

Пък и съм голяма вече, свое семейство трябвало да имам, казва Мама. И се спирам най-накрая. И се замислям. Как някой ден моите деца ще разберат какво е Коледа?  Как ще засвяткат като звездички детските очи, очаровани от коледната магия?

И в този момент решавам. Тази година ще си пожелая един наистина страхотен подарък. И ще си го подаря сама. КОЛЕДА! Истинска, топла и свята. С мъничко елхово клонче и пламъче под него. Ще си бъда у дома. Самичка. Не като наказание, а като благословия. Ще се спра спокойна и ще се вслушам в себе си. В тишината ще чуя нежни звънчета и вълшебна коледна песен за едно момиче и неговите мечти. Ще благодаря за този невероятен миг. Ще прегърна мислено всички, които обичам.  В тази свята нощ ще си пожелая горещо неща, с които да се гордея и да бъда щастлива. Ще заспя спокоен, сладък сън в топлата стая, ухаеща на Коледа.

 

 

© Гергана Пенева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Брей, сама, но щастлива на Коледа! Интересна и необичайна идея! А защо не? Защо човек трябва да е щастлив само със семейството и приятелите си? Нима не може да остане сам и пак да е щастлив? Браво за идеята, Гери!
  • Благодаря на всички ви за хубавите думи! Наистина имах страхотна Коледа, а също и вие надявам се
  • Мда, хубаво е. Успя да ме замислиш, цялата тази комерсиализация на Коледа е така заразна, че имах нужда от припомняне какво е истинската Коледа.
  • Невероятно!!!Имах нужда да прочета нещо такова.Толкова е...топло и уютно!Прекрасно е!!!
  • Чудесно е!!!Браво!!!Много истинско!!!
  • Много красиво есе...ухание на коледа в топлата стая...приказно.
    с много обич за теб.
  • Весела Коледа, Гергана! Нека всичко което си пожелаеш, се сбъдне!
  • Браво! Пожелавам ти една прекрасна Коледа!
  • "(...)Тази година ще си пожелая един наистина страхотен подарък. И ще си го подаря сама. КОЛЕДА! Истинска, топла и свята. С мъничко елхово клонче и пламъче под него. Ще си бъда у дома. Самичка. Не като наказание, а като благословия. Ще се спра спокойна и ще се вслушам в себе си. В тишината ще чуя нежни звънчета и вълшебна коледна песен за едно момиче и неговите мечти. Ще благодаря за този невероятен миг. Ще прегърна мислено всички, които обичам. В тази свята нощ ще си пожелая горещо неща, с които да се гордея и да бъда щастлива. Ще заспя спокоен, сладък сън в топлата стая, ухаеща на Коледа(...)"

    Пожелавам си го и аз! Прекрасно есе. Поздрави, Гери!



Предложения
: ??:??