4.12.2019 г., 10:13 ч.  

Блондинки 

  Проза
676 1 5
2 мин за четене

 

Модифициран, стар виц

Беше късен следобед на един слънчев юлски ден. В заведението нямаше много клиенти. На една от масите бяха седнали две естествено руси красавици. Бяха стройни, дългокраки момичета около двайсетгодишни, с лек грим, облечени в летни къси рокли. И двете изглеждаха впечатляващо. Бяха свободни, нямаха приятели. Едната се казваше Саня, другата Руми. Пиеха мохито и разговаряха.

- О, Руми, той е бил забележителен, направо невероятен – каза въодушевено Саня и зелените й очи засияха, а бенката от лявата страна над устната й изглеждаше великолепно – и за бога, майка му е искала да стане фермер…Та той е бил гениален.

Руми приглади косата си и отбеляза:

- Да, настина, Исак Нютон е един от най-умните хора на човечеството – сините й очи погледнаха Саня, която мислено се беше отнесла векове назад във времето – в труда му „ Принципите“ пише за трите си известни закона за движението и закона за гравитацията… И необяснимо защо, после изоставя науката и се отдава на мистика.

- Какъв човек, бил е физик, философ, математик, оптик, астроном, алхимик и теолог – започна да изброява Саня. „До двайсет и седмата си година той поставя основите на научни теории, които по-късно донасят коренни промени в света“ – цитираше по памет тя – наистина, той е най-великия учен, живял някога. Прочетох трите тома на „Принципите“ ...и да не забравя да ти го върна другия път.

- Да, права си – каза Руми – последно четох за Майкъл Фарадей – физик и химик. Той прави първия електромотор. Неговия закон за индукцията гласи, че промяната на магнитния поток във времето поражда електродвижеща сила.

- Mисля да почета малко художествена литература тези дни. Може би отново ще препрочета разказите на Роалд Дал или на Ги дьо Мопасан.

Руми си погледна часовника.

- Има още време, мила, ще остана още малко с теб и после ще тръгвам, че от седем часа съм на концерт.

- На кого.

- На филхармонията, ще пее сопраното Ася Тодорова. Има прелестен глас, обезателно трябва да я чуеш.

- О, благородно ти завиждам, аз довечера съм на изложба на един експресионист.

Руми погледна към вратата на заведението, оттам бях влезли двама мъже. Говореха нещо и се смееха. Гледаха към момичетата и се бяха насочили към тях. Изведнъж Руми сниши глас и прошепна:

- Към нас идват мъже, дай да си говорим за козметика

 

 

© Vaska Ivanova Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??