5.07.2007 г., 15:30 ч.

Бракът - късмет или "закостеняло" разбиране! 

  Проза
1984 0 26
2 мин за четене

Искам да се видя в бяло. Искам да изкрещя пред целият свят, че обичам - толкова истински, толкова много някого... Искам да се омъжа, но не с това да си сложа "хомот" на врата... Дали един подпис в гражданското има значение? Ако ни е писано да сме заедно и без такива обвързващи подробности ще бъдем. От друга страна, дори и да подпишем - ако е писано - и въпреки брака, ще се разделим.
Мистeрия ли е? Или е закостеняло разбиране? В моята глава се въртят едни такива мисли и не спирам да си разсъждавам на глас по тях, говоря си сама, като лудите...
Вчера бях на кафе с една моя много добра приятелка. И както си приказвахме за "живините" покрай нас, я попитах:
- Веси, ти какво мислиш за брака? Би ли искала да се омъжиш за човека, с който би искала да си до края на живота си?
Тя беше в настроение и "ръсеше майтапи", та ми отговори:
-За какво ми е да се омъжвам, като парите ще отидат за сватбата, а после откъде пари за развод?
Чудех се как би трябвало да реагирам на тези нейни думи...
Вечерта на гости у дома дойде моят най-добър приятел... Реших и него да препитам по темата за брака, а той ми отговори:
- Какво съм ти направил, че ме питаш дали няма да се женя скоро?
Той се усмихна, но в същото време очите му казваха: "Я, не ме занимавай с глупости!"
На майтап или на сериозно, тази тема за свaтбата ми е като "мазол в сърцето".
Няма да забравя по-миналата година сватбата на братовчедка ми... Беше нещо невероятно красиво. А когато си казаха "Да", се разплаках от умиление и щастие, че толкова много се обичат! Не, това не беше сериал, а самата реалност, която се развиваше пред очите ми. Тя беше с прекрасна бяла рокля, след която вървяха две малки момиченца-шаферки и я държаха - да не се влачи по земята. Братовчедка ми сякаш беше принцеса, която се прибираше в замъка на щастието и любовта! То така си и беше, погледнато реално, въпреки че тя си живее със съпруга си в един съвсем обикновен апартамент! Но всички тези хора - роднини, приятели, познати - всички те я прегръщаха и със сълзи в очите й пожелаваха най-искрено "Щастлив семеен живот!". Вярно, след този толкова незабравим ден щяха да й останат само бялата рокля и споменът за самия ден, но освен всичко това, тя ще си има и съпруг, който във всичко, до края на дните си ще бъде с нея!
Като заговоря за брак, от главата ми автоматично се изключва тази думичка "Развод"... Днешният свят е толкова "нов" , че даже е готов да надживее сватбите... По-точно хората в него... И без това животът ни е толкова труден и сложен, че за един такъв незабравим момент с човека, когото от цялото си сърце обичам, бих продала душата си... А и дядо ми честичко ми повтаряше:
- Галка, човек има късмет три пъти в живота си - когато се ражда, да се роди нормален - да има две ръце и два крака, когато се жени - да си намери човек, с когото да се обичат, разбират и да си помагат и когато умира - да умре, без да се мъчи и да не е в тежест на близките си....
Затова копнея да се омъжа... Дано имам късмет!!!

© ГАЛИНА ДАНКОВА Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ех,Ради,недей така....
  • А аз копнея да се оженя,още преди да съм открил любовта.
  • Благодаря ти за пожеланието,Петя!
    Много ти благодаря за коментара!
    Помага ми!
    Лека вечер!
  • Браво, Гале! Много хубав разказ си написала. Моето мнение е, че бракът може да разруши и най-силните чувства, а за страст и тръпки и дума не може да става. Минала съм по този път, това е моето усещане. Хората, ако не умеят да се обичат, нищо не ги спасява - нито брак, нито каквато и да била друга форма на връзка. Бъди щастлива с твоето момче, обичайте се!!!
  • Благодаря ти,мила!
  • Браво!Разказа ти е повече от актуален и показателен!
    Поздрав!
  • Благодаря ви много за мненията Светле и Димитър!
    Определено съм намерила човека
    Прекрасни сте!
    Прегръдки!
  • И моето мнение е ,че подписът не променя нищо. Сутринта след свадбата е същата,както и преди нея.
    И не трябва да да сте заедно навсякъде,важното е да сте заедно когато трябва.
    А щом толкова силно желаеш и си сигурна,че това е верния човек,пожелавам ти по-скоро да сключиш брак. Поздрави!!!
  • Лично аз не харесвам сватбите. С мъжа ми подписахме и с приятели, празнувахме. Моята е сложна, както винаги и дълго за обяснения...Ще се наложи да напиша цял роман. Накратко - не исках сватба. Когато големият ми син се зажени с такова удоволствие се занимавах с приготовленията. Снахата много щастлива, еуфорична а синът ми - усмихнат, само за да й угоди. След сватбата облякох нейната рокля и се снимах като булка, защото роклята беше хубава, пък и аз де...Измъчваш се излишно, момчето е с теб, колко брака се разтрогват, подписът не прави нищо. Обичайте се и намерете заедно решението. Късмет в живота!!!
  • Благодаря,Малина!
    Радост,ти защо не можеш да коментиташ?
  • Не мога да коментирам!
  • Поздрав за разказа,Галя!
  • Много,много си мила,Дими,прегръщам те!Благодаря!
  • Пожелавам ти и аз това, което най-много искаш. Да се ожениш за човек, когото обичаш и да не се сещате за думичката "развод". прегръдки, Гале!
  • Момчо,не ти се сърдя!!!
    Спокойно!
    Обичам те много!
  • Да,Малина така беше!
    Бях раздвоена!
    Благодаря ти искрено за коментара!
  • Много сложен въпрос!
    Изобщо темата е много,много сложна и деликатна!
    Незнам!Аз самия се чудя,но май си е по-добре без брак...
    Много пари на вятъра,а за тях можем толкова неща да си накупим...
    Браво за разказа!Поздравявам те!Обичам те,Галка!
    Извинявай за коментара!
  • Наистина си раздвоена...Аз също мечтая да се видя в "бяло",но вече започнах и аз да се замислям!
  • Дари,мила,в интерес на истината и аз не мога на сготвя нещо кой знае колко по-голямо или различно от едни пържени яйца.Момчил има документ за майстор готвач и често той е в кухнята.Поне за това,проблеми не съм имала и се надявам да нямам.Той не обича да ходи за риба,но за съжаление би преживял да излизаме по отделно...Както например за така мечтаната среща на този невероятен сайт!Мисли,аз да съм с вас,а той по приятели...Но на мен ми е болно....все му обяснявам,че сме едно семейство и би трябвало навсякъде да сме заедно...при такива случаи...
    Прегръщам те силно и много ти благодаря за коментара!
    Прекрасна си!
  • Румен,много съм щастлива,че чета и твой коментар под мое произведение!
    Благодаря ти за споделеното мнение!Може би ще прозвуча като малко,глупаво и наивно дете,но за мен брака е нещо като следваща стъпка към доказване на любовтта.Знам,може и да ти стане смешно,но явно грешката е моите разбирания.
    Аз не искам да се омъжа,защото ламтя за нещо,било то коли или пари...Материалното няма нищо общо в идеята ми...
    Но вече започвам да се отказвам от мечтата си,защото и двамата с Ицо имате право...Благодаря ти!!!
  • Ицо,незнам и аз вече...Ние живеем заедно от почти четири години,но така като гледам на него не му пука има ли подпис или не.Той си е решил да сме заедно докато смърта ни раздели каквото и да става.
    Иска да се оженим заради мен.Знае какво означава брака за мен и така...Ние много сме се карали през тези години и какво ли не ни е сполетявало,но да ти кажа и моите роднини "мрат" за него!На всички е толкова сладък,че захартта ще е страшно горчива пред него за тях...
    Благодаря ти много,че сподели това с мен,оценявам го за себе си и пресявам всичко,което си ми казал.Много се влияя от твоите коментари!
    Не веднъж съм ти го казвала...Благодаря ти!!!
  • Благодаря ви от сърце,Деси,Светле и Петинка!
    Прегръщам ви,защото много ви се радвам!
  • Като човек "бракуван" да кажа и аз. Аз с жената ходих една година преди да подпишем. И за какво този подпис. Купон за родата и викове "Горчиво". Да бях купил захар и да я гребат с лъжици докато им засладнее. Или на тях им е било интересно как се целуваме. Добре, че не се вика и нещо друго. Та да го правим пред всички. С оценка от родата. По десетобалната система. Сега е лесно и модерно. Събират се младите, правят си купон с приятели и хоп, женени. Приказка. Родителите спонсорират мероприятието, завещаят нещо и кой -откъдето е. Много важно, че няма бяла рокля. Важно е после живота да е бял.
    Поздрави, Галя!!!
  • Както се казва: " Дай Боже" !!!
  • Бракът е ковчег за любовта-сигурност,а истинската любов вирее и се храни върху несигурността... Поздрав!
  • Прекрасен разказвач си!!!
    Поздравявам те!
Предложения
: ??:??