19.01.2014 г., 22:18 ч.

Булгарланд: VI - Бележити булгарландци 

  Проза » Хумористична
943 2 2
6 мин за четене

VI. БЕЛЕЖИТИ БУЛГАРЛАНДЦИ

 

 

В тази част са представени някои от най-натрапваните известните, харесвани и емблематични булгарландци. Селекцията е направена според официалните статистически данни, а именно фейсбук-харесванията. Представянето е по азбучен ред, за да няма обидени:

 

  • Азис - може би най-известната марка ром в Булгарланд. Ромът Азис е с доста дебели форми на бутилката. Съдържанието обикновено не понася на несвикналите консуматори и им причинява гадене. Обаче неокласическите селяци и братята (му) Мангасарян го обожават. Това е напълно представително, тъй като те формират 84,4 % от народния суверенитет (Vox populi vox Dei). Автентичният ром Азис е черен етикет, но напоследък има партиди с изсветлен, предимно жълт и розов Азис. Независимо от цвета на етикета, капачката му си остава обратна: ромът се отваря при обратно въртене.
  • Бай Ганьо - първият културовед и бизнесмен в страната. Той е и първият булгарландец, излязъл някога извън Булгарланд. Бащата на булгарландската външна политика и на търговията с чужденци. Предизвикал културна революция в Европа, като мъжките панталони тип чарлстон са опит за имитация на потурите му, а днешните мъжки обувки от велур са вдъхновени от цървулите му. За съжаление съвременните европейци никак не притежават модния му стил и класа. Някои булгарландци все пак го доближават. Внукът на бай Ганьо е известен общественик и собственик на столичен ритнитопка о(т)бор. Той е продължител на традицията, положена от дядо му Ганьо, местните аристократи да носят големи убави мустаки.
  • Бог Бойко - познат и като Бог Мутра, Цар Тиква, Бащицата, Генерала, Фелдмаршала, Императора, Супермена, Баш футболиста и др. Досега никой не е разгадал напълно Божествената Му същност. Съществуват предположения, че Той не е Бог, а само Полубог, а според някои нихилисти е обикновен човек, пожарникар и нищо. Все пак едва ли е точно нищо, защото изглежда на нещо, което притежава свойството да бъде на различни места по едно и също време. В нашата галактика Бог Бойко е най-крупният колекционер на лентички и на снимки, заснемащи Го как прави първи копки на обекти и излива вода от менчета. Едър (и възпълен) феодал от селцето Корпоративна Търговска Банкя, провинция Шопландия, Бог Бойко се слави с изтънчени маниери, елегантност на обноските, мелодичност на гласа, красота на ума, великолепие на лика, висота на морала, широта на светогледа и всички останали Божествени добродетели.

 

(на снимката: Бог Бойко малко преди да причини голямото земетресение в Перник, май 2012г.)

 

  • Валери Божин-офф - Николетин - световнонеизвестен антифутболист и статист. Първият спортист/спиртист в историята, който може да бъде успешно клониран. Към състезателен сезон 2013-14 рецептата за клонирането му е следната:

 

1. отсечете широколистно дърво;

2. изрисувайте татуировки по цялото дърво;

3. поставете дървото в положение на засада.

 

Очаква се националният треньор по ритнитопка (така бе преименуван футболът в Булгарланд след няколко поредни мача срещу Швеция) да се възползва от клонинга, тъй като оригиналът е ангажиран с денонощен договор в различни чалготеки и риалити програми.

  • Златка - Златка е известна с това, че е известна. Тя е бозайник на авоари и свирещ на микрофон хищник от женски пол от семейство Златотърсачкови. В "Червената книга" се води застрашен от изчезване вид, но тази книга не се чете от никого. В жълтата преса фигурира редовно, а в обществото е свръхразпространен вид. Златката е дуалистичен вид бозайник на авоари, който се среща в две разновидности: Русата Златка и Черната Златка.
  • Иво Карамански - легендата, от която започва всичко. За да засвидетелстват своето уважение и преклонение, неговите последователи са му дали прякора "Кръстника". Голям пацифист и добряк, г-н Карамански почина тихо от естествена смърт през 1998г. Толкова ествествена, че по думите на съвременник тя е била най-естественото нещо в Булгарланд.
  • Многолай Бюреков - млад, динамичен и гръмогласен човек, олицетворяващ модерния успял булгарландец. Бюреков сполучливо доказа, че можеш да печелиш добре не като купуваш и продаваш, а като се купуваш и се продаваш. Забогатял като журналист, сега насочи инвестиционните си интереси в политиката. Той е основател и лидер на БОКЛУК (Бюрекова обединена клика за лъгане, угодничество и компромати). 

 

(на снимката: Новият политик и шеф на БОКЛУК по време на среща със симпатизанти)

 

  • Радка Пиратка - булгарландска народна героиня. Възпята в една от най-любимите пени на булгарландци за всички времена.
  • Сашо Диков - най-титулуваният и известен конспиратор в Булгарланд. Корифей на разследването и на неформалната логика. Пожизнен антимасон номер едно. Той е въвел правилото при говор преди всяка отделна дума да се употребява "Ъъъ" за благозвучие, както и изреченията да не се довършват докрай, за да се пести ценно оперативно време. Най-легендарната фраза на Диков, с която винаги ще бъде помнен, е обичайното му обръщение към видеооператора:

 

"Ъъъ, Асене, ъъъ, върни, бе"

 

  • Слави Трифонов - ветеран от Пуническите войни. Хроникьор и летописец на булгарландската история, тъй като е съвременник на всички по-значими исторически събития. Той е първият образ, показван по телевизията и единственият, излъчван всяка вечер от измислянето й. Науката и досега търси отговори на следните необясними и сложни въпроси:

 

1. Как е възникнал животът на Земята?

2. Докъде се простира Вселената и какво има отвъд нея?

3. Сами ли сме на тази Вселена?

4. Кога е започнал и кога ще спре ходът на времето?

5. Как е възможно Слави Трифонов все още да има зрителска аудитория?

 

  • д-р Христо Стоичков - познат по цял свят чобанин и doctor honoris causa. Придобил прякора си "Камата" заради острия си като нож език. Контактен и общителен човек, който познава майките и лелите на доста хора. Явно е добре запознат и с анатомиите им. Напоследък известен и като лингвист - философ, Стоичков е единственият екзистенциалист, открил и описал колелото на живота. Затова и философското учение за стоицизма носи неговото име. С присъщия си хуманизъм Стоичков дефинира откритието си не на роден език, а на английски. Целта му бе да бъде достъпен за всички поклонници на екзистенциализма и цял свят да може да разбере това, което ще каже. Великата фраза, повлияна от късния Ницше, гласи:


"Съмтаймс люн, съмтаймс уин". 

 

Помолен да коментира казаното от Стоичков, неговият пръв учител и научен ръководител - стратегът от Мировяне и автор на книгата "Стратегикон" Димитър Пенев - направи следното научно обобщение: "Една кратка фраза на човека, една гигантска истина за човечеството". 


Други популярни булгарландци са Господ и Цецерон. Господ е първи братовчед на Бог Бойко, а Цецерон е първи приятел на Бог Бойко. Господ е известен със своите десет заповеди (за подробности вж Библията), а Цецерон - с поголовното им нарушаване (за подробности вж Наказателния кодекс). Внимание заслужават и вече покойните Хитър Петър (първият тарикат), Крали Марко (първият борец) и Марко Тотев (най-големият будала и карък). Марко Тотев е феноменална и куриозна персона: той е единственият честен адвокат в историята на булгарландската адвокатура.

 

 

© Дон Бъч-Странски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Чудесно четиво. Възхищавам се на правдивостта на написаното.Дон, ужасно е,че се възхищавам, защото то разкрива жестока истина.Възхищава ме майсторството, с което се намерил точните определения и смелостта да ги предоставиш на публиката.Жалкото е ,че ти си го написал, аз и още стотици,които го прочетем ще го харесаме, но от това нито един от описаните няма нито да се трогне нито на милиметър да се промени.
  • Остроумно и право в целта Браво!
Предложения
: ??:??