9.04.2011 г., 22:58 ч.

Четири неща 

  Проза » Писма
1197 0 2
2 мин за четене

Четири неща казах на хората

и те промениха живота им.

Четири неща, които не казах на себе си,

защото бях забравил, че аз също съм човек

и моят живот си остана същият.

Четири неща, които казвам сега и на теб,

за да се промени и твоят живот,

а ако можеш да промениш и моя,

защото вече е късно да го променям аз.

1. Ти имаш предимството пред всички същества на тази земя, че си се родил човек, на когото Бог е дал дарбата да мисли и специалната привилегия да насочва живота си така, както му се иска, за да се чувства щастлив и полезен.

2. Намери сърцето и душата си, защото в тях са твоите желания и мечти, които само ти имаш и те насочват пътя ти, и те изпълват със сили да вървиш напред.

Ако подариш част от тях или ги споделиш всички с друг и заедно вървите по този път, тогава ще бъдеш истински щастлив.

3. Открий истинското АЗ в себе си – това си ТИ, единствен и неповторим.

Не се опитвай да си друг, защото така не лъжеш само себе си, а и хората около теб и всички ще страдате от това, и ще бъдете нещастни.

4. Ти можеш да се научиш на всичко, да постигнеш всичко,

само трябва да бъдеш смел и постоянен в това, което правиш.

Но не трябва да забравяш, че не си сам на този свят, а има много други като теб и те като теб следват пътя си, защото Бог ви е поставил наравно.

Не успях да променя животът си от онова септемврийско утро, когато се родих.

Защото не видях дърветата със зелените млади листа, които искаха да ме закрилят.

Защото не успях да чуя шепота на вятъра, който трябваше да ме пренесе през живота.

Защото не успях да усетя допира на Божията ръка, която ме направи човек.

Защото никой не ми каза тези четири неща, а аз нямаше как да ги знам, за да ги кажа на себе си.

Сега ги казах на теб, защото видях надеждата в насълзените ти очи, а когато поех с устните си една тихо откъснала се сълза, надеждата премина и в мен.

© Йордан Малинов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Добро утро! Не знам как, но сам си научил това, което никой не ти е казал. Аз го научих от книгите. Приложих го в живота си и то проработи добре. Със сигурност и ти имаш време да го приложиш и да се радваш на резултата. Ето ти една истинска случка. Моят дядо беше на 70 години. От гледната точка на моите 20, това си беше старост. Отидох да го видя и видях, че ашладисва младо дръвче. С цялата си глупост го попитах: За кога го ашладисваш? Кога ще ядеш от него? А, той дори не се засегна. Отговори ми благо: Ако аз не ям, ти ще ядеш! Той живя още 20 години и естествено, яде от плодовете на това дърво. А, аз си спомням със срам тази случка. Иска ми се да не беше се случвала, но това е част от осъзнаването. Това е личен процес. Не мисли, че като кажеш нещо някому, той ще го чуе и ще го вземе за капитал. Така че, не се обвинявай! Живей си живота, както си го подредиш! Това е най-доброто, което можеш да направиш за себе си и за останалите! Поздрав!
  • Изстрадани откровения, поздрав!...
Предложения
: ??:??