25.10.2011 г., 16:49 ч.

Цветна импресия 

  Проза » Други
841 0 5
2 мин за четене

Цветна импресия

 

           Вместо небе, безкрайни полета синчец и незабравки, тук-там осеяни с маргаритки и минзухар.  Вместо земя, есенни листа, смесени с желъди и диви кестени, блестящи от  топъл дъжд.

           Лалета покриват улици и булеварди, а площадите са ливади от  алени макове сред едри листа папрат и лютика. Светло зелен мъх е прегърнал дърветата в парка, а гората сякаш е потопена в смес от шоколад, мляко и пресни лешници. Вместо къщи, по цялата улица се издигат огромни букети от живи цветя, преплитат се рози и люляци, хризантеми покриват стръмните покриви, а комините са в обятията на карамфили във всички цветове на дъгата. Оградите са от алени бугенвилии, портите напомнят малинови храсти, а  дворовете са постлани  с диви ягоди и вишнев цвят.

      Край старата трамвайна спирка е избуяла перуника, а между ръждясалите релси разноцветни калдъръмчета се прегръщат с бръшлян и детелина. Огромен слънчоглед наднича иззад синята небесна коприна. То топли пъстроцветно и  празнично облечените хора, забързани към зеления килим на площада, където на естрадата, украсена с шибой и нежни кокичета, свири моряшки оркестър. Музикантите, облечени в бели кители, украсени с златни еполети и аскелбанти, надуват,  блестящите под слънчевите лъчи, медни инструменти. Животът на хората е розов като ванилов  крем със сироп от рози, сините им очи блестят от щастие и радост, а отдалеч се чува тихият прибой на лазурното море.

      Край сините води на реката са нацъфтeли  невен и жълти маргарити, а божурите развяват гриви  в Градската градина, която тъне в  експлозия от тъмно зелени храсти, окичени с бели цветенца. Пейки, обрамчени с здравец и  мащерка, разнасят аромат из целия град.

      Многоцветна феерия витае из свежия въздух на старата улица, чийто паваж е покрит с млада трева, осеяна с бели, жълти, червени, сини и лилави цветенца, подобни на пролетен ябълков цвят.

      Безбрежен океан от цъфнали плодни дръвчета разнасят парфюма на плодородието из свежия пролетен въздух. Тръпчивият мирис на бадема се смесва с дивия аромат на сливите, а жълтите нарциси се накланят почти незабележимо над тъмнокрилите теменужки, за да усетят  в ноздрите си  кадифената им миризма.

      Работливи пчелички летят от храст на храст, за да събират божествения нектар от цъфналата шипка, смесват я с екстракт от  акациеви тичинки, за да създадат медовината на олимпийските богове и богини.

      Цялата природа днес празнува първия ден  на пролетта, там горе, на върха, стройни борове оповестяват с фанфарите си раждането на  обагрената в розово зора на новия ден. Вятърът разнася по света тържеството на цветната еуфория и ароматичната експлозия на парфюмите се чува далеч зад хоризонта.

      Седнал на билото на планината, под вековните тъмнозелени борове, млад момък свири на вълшебен кавал и изтръгва нежната  музика, идваща право от сърцето му. Вятърът подема чудодейната мелодия, напоена от стотици цветове и хиляди аромати, и я разнася по четирите краища на белия Свят.

© Крикор Асланян Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??