12.10.2007 г., 10:42 ч.

Една история за клюкарки 

  Проза
1052 0 10
1 мин за четене

Една история за клюкарки


Когато бяхме деца, дните на ваканциите минаваха в игри от сутрин до късна вечер - нямахме видео и кукли Барби, нямахме и идея - що е туй кабелна телевизия, или компютър. Играехме на измислени наши си игри на майки и бащи, на готвачи - бъркайки манджи от кал в стари капачки от буркани, и какво ли още не...

Ех, защо не се върнат поне за малко детските ни години...

Събирахме се на групи и се забавлявахме.

Един късен следобед майка ми ме извика, за да ме прати за нещо си до бабини. Ама нали и аз съм си тарикатка - насадих братлето - аз кака ли съм, или...

Той се посмръщи - защото прекъснах играта на лимки, но тръгна. Защото знаеше, че баба ще го почерпи нещо сладичко.

Не след дълго се появи с някаква купа, тази, която майка ми поръча да донеса.

Та...

Трябва да вмъкна и останалите персонажи на това място. Това бяха две съседки, които ...меко казано, не пропускаха и птиче да прехвръкне по улицата, без да не разберат кое, какво, защо. Седят на сянка под една стара круша и си приказват, обсъждайки поредната пикантна историйка, която волю-неволю, превръщаха в най-шумната интрига на деня.

Виждат брат ми с купата и решават да разберат какво се носи в нея. Едната го спира с думите:

- Ей, Вальо, какво носиш, бе?

А той - поогледа се, поспря и дълбокомислено отсече:

- Отрова за клюкарки!

Комшийката зина да каже нещо, но...не й достигнаха думи. А ние, останалите хлапета, станали неволни свидетели на разговора, започнахме да се кикотим.

Двете за нула време се разделиха, онемели от остроумния отговор на братлето.

А той, брат ми, вдигна гордо глава и продължи към къщи...

Детински ни истории...


© Нели Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Децата са неизчерпаеми и оригинални! Поздрав, Нели!
  • Ха-ха!
    Сладки спомени за дебните неща, направили ни това, което сме. Това, че ги пазим май по-скоро ни помага да сме по-родители...
    Голям сладък сладкиш са твоите писания. Поръсен с аромата на едно щастливо детство.
    Усмивки!
  • Светле, отдавна се каня да опиша невероятните им истории...
    По повод отровата - единствена съставка е мълчанието!!!Побърква ги, и...отприщва творческото им въображение за поредна...интрига!
  • Нели, може да поспорим, но...Айде нека твоите са на първо място, следвани от моите. Очаквам пратка!!!
  • Осроумно братче си имаш.

    Поздрав и усмивка.
  • Ами...може и да се намери
    Май са навсякъде...
    Но моите комшийки и днес са ненадминати!!!
  • Имате ли още от нея?
  • Браво, Нели!!!
    Развесели ме тази история!!!
    Поздрави!!!
  • Що не кажеш съставките на отровата? Знаеш ли що народ ще изпука после?
  • - Отрова за клюкарки!
    ...
    Ха така!
    Намерили са си майстора!
    Браво, Нели!
Предложения
: ??:??