26.10.2018 г., 23:19 ч.

Любов 

  Проза » Разкази
1644 8 25
2 мин за четене

 

 

Влюбил се бръмбарът в една красива роза. Тя била най-уханната и най-алената сред своите сестрици от розовия храст.

        - Прелестна си. Ще бъдеш само моя. – заклел се в сърцето си напористият ухажор.

И започнал да кръжи всеки ден около нея. С времето забелязал, че неговата любима има много почитатели. При нея се спирали пеперуди, пчели, калинки и дори някакъв грозен търтей.

Изпълнила се с ненавист душата на бръмбара и започнал да гледа на розата с други очи.

        - Защо ухаеш толкова силно? Неприлично е. Смени цвета си. Трябва да бъдеш много по-скромна. – започнал да й се кара, а тя му отговаряла:

        - Аз съм обикновено цвете. Единственото, което умея е да ухая и да блестя с цвета на залеза.

        - Трябва да се промениш. Окраската ти е прекалено ярка, а ароматът – опияняващ. Бодлите ти също са малко.

Розата била натъжена.  Тя не можела да се превърне в бодил.

И започнал бръмбарът да я нагрубява всеки ден, а след време дори да къса листенцата ѝ.

        - Престани, моля те. Боли ме. – умолявала го тя.

        - Щом мен ме боли нека и теб те боли. – отговарял бръмбарът.

С времето цветът ѝ залинял и повехнал. Изгубила аромата си, а бръмбарът разочарован от новия й вид я зарязал.

Изминали месеци. Сменили се сезоните. На следващата пролет розовият храст отново разцъфтял. Унищожената роза също. Изгряла още по-ярка, с нов аромат и порив за живот.

А бръмбарът пак бил влюбен, но в бяла като сняг маргаритка. Тя била крехка, невинна, и скромна. Въпреки това един ден ѝ казал:

          - Защо не ухаеш по-силно и опияняващо? И да знаеш как ще ти прилича яркия цвят?!! Трябва да се промениш. Искам да имаш бодли като бодилите.

 

Докато бръмбарът критикувал новата си любима тихомълком бил фиксиран от голям плюещ паяк. Хищникът се влюбил от пръв поглед в охраненото му тяло. Било точно по негов цвят, тегло и вкус. Скоро бръмбарът бил омотан в паяжина и превърнат в апетитен обяд.

Дълго време паякът се подсмихвал щастлив от късмета си в любовта.

 

 

 

 

 

© Катя Иванова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ти.🌹
  • Харесва мии!
  • Благодаря ти Таня!
  • Хубаво!
  • Благодаря ти, Милена! 🙂
  • Много е хубава приказката
  • Здравей, Доре! Най-добре е в този живот да си паяк и дори да си малко паяче. Красотата на розите не винаги носи щастие особено ако нямаш остри бодили.
  • Здравейте Пешо и Райне! Баснята е написана от моя гледна точка, защото много бръмбари и паяци има по света. Изобщо не им завиждам на розите и маргаритките. Така е в любовта. Всеки бръмбар има големи изисквания.
    Благодаря ви! Поздрави!
  • Ха, много приятно четиво!
  • “Лав хъртс”, любовта боли. 😉
    Знам какво е да си бръмбар и паяк, но не и роза, или маргаритка.
  • Здравей, Светле! Ами има такива бръмбари, които обичат толкова много, а всъщност обичат само себе си. На другите все нещо не им стига, за да заслужат бръмбарската им любов. Е, има и такива, които не са с големи притеции като паяка. И на мен краят ми харесва!
  • Любов ли? Тоя бръмбар е много ревнив и непостоянен егоист. "Искам да имаш бодли като бодилите." Ами влюби се в бодил бе ей, мърморко! Хубавото е, че си намери майстора !!!
  • Здравей, SMooth! Много точно си го казала в едно изречение, а аз колко писах, за да го обясня... Благодаря ти. Приятна вечер!
  • Чудесно послание! Ако обичаш истински, то няма да напасваш обекта на любовта към себе си, а ще имаш очите да видиш красотата, такава каквато е сътворена! Хареса ми много разказът
  • Светът е пълен с безброй цветя и е трудно да откриеш точно своето. За съжаление и бръмбарите са много.
    Марко, с теб имаме различен стил на писане, но посланията ни са едни и същи...
    Благодаря ти!
  • Не-е-е! Не бъди като моята героиня:" Всяко цвете засенчва друго...
    https://otkrovenia.com/bg/proza/rusalkata-i-yunaka
  • Здравей, Марко! Трябва да сме реалисти. Живота е такъв, че или ние ще изядем някой или някой нас ще изяде.
    Благодаря ти. Поздрави и на теб!
  • Харесах ! Понякога някой хора много приличат на бръмбара. На жена ми мъжът и например. Ще си взема поука, че току виж някоя паякиня се възползвувала от мен. Поздрави
  • Благодаря ти, Калоян! Това е приказка взета от живота. Поздрави!
  • Точно това имах нужда да прочета сега.. браво, хареса ми много
  • Благодаря ти, Марианка. Разбирам те. Всяка от нас е с различен стил на писане. Аз си мисля, че се иска голямо въображение, за да развиеш една тема и от нея да напишеш почти роман. Ти го умееш страхотно! Ние с теб точно по това си "приличаме". Поздрави!
  • Вярно е. Моите герои са взети от живота и затова са истински, груби и гладни. Благодаря ти, Кали.. Приятна вечер!
  • Каква точна извадка на живота. Браво. Много ми хареса.
  • Благодаря ти, Илиянка. Не очаквах такава висока оценка. Хубав ден ти желая!
  • Браво! Кратко, но толкова поучително и оригинално поднесено!
Предложения
: ??:??