26.07.2023 г., 10:15 ч.

 Малкият Пешко не ще да става писател - край 

  Проза » Разкази, Хумористична
328 2 5
2 мин за четене

Думата взе дядото.

-     Ти, Пешко, си изостанал от времето… Някакви ретровъзгледи имаш… Пишеш! Днес няма нужда от писане, а от смятане. Представи си, че си на мое място и видиш как свако ти – моят зет, е награбил на стълбищната площадка инкасаторката за водата… Тогава…

-     Айде стига, дядо – рече свакото и сложи пред дядото бързо извадената от чантата си бутилка с тъмен етикет. Сетне ловко я отпуши и наля цяла чаша – Ха наздраве! Пешко разбра – каквото става в семейството…

-     А каквото правиш на стълбището – къде отива? – изсъска лелята. После набързо пресметна евентуалните загуби от липсата на свакото – бая солидна сума се очертаваше, и махна с ръка…

Все пак, целта беше Малкият Пешко, така че този път можеше да подмине постоянната си мишена…

Бащата на Пешко се прокашля. Знак, че ще помоли за думата. Но вече е готов да помълчи – ако жена му погледне през него.

Е, този път друг беше на мушката й, така че бащата получи думата.

И веднага сгафи:

-     Ми, то момчето е малко още и е…

Не успя да завърши адвокатската пледоария. Всички гракнаха върху му, преместиха вниманието от Пешко, върнаха се в близкото минало и заизсипваха обвинения, намеци и контранамеци един върху друг. В което преуспяваха и свакото – умело съчетаващ гаврътването с говоренето, и дядото – внезапно сетил се нещо за десети ноември, и бабата – неочаквано пресетила се за комшийката и клюките й, че даже Пешковата братовчедка, гневно атакуваща кьоравите момчета, не обръщащи внимание на душата й, а разказващи вицове за обвивката…

Изобщо – страстно заседание на конклава, разсъждаващ дали да изгори Ян Хус или отначало да го разфасова милостиво…

Така че Малкият Пешко се сви в ъгъла и взе решение за бъдещето си. Никакво писане – само модерното смятане с процентите отгоре. Най-малкото пък да описва хора, събития, реалността…

Не можеше да поеме риска да бъде огледало на света – най-вече честно, неприкриващо действителността, отхвърлило красивата драпировка, скриваща истината…

Спокойствие, силна храна и без врагове – дълъг и щастливо тъп приятен живот…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Надя, Георги!
  • Мисля, че Пешката един ден ще им тегли една майна на всичките и ще си поеме по своя път 😋
    На такова момче ми мяза.
    Поздравявам те.
  • Дааа, "щастливо тъп" живот и смятане... По-скоро тъп, отколкото щастлив.
  • Благодаря, Пепи!
  • ПРОДЪЛЖЕНИЕТО

    И един ден, както мързеливо се шляеше из мрежата, проверяваше имейли за сметки и плащания, гледаше смешни видеоклипове и се хилеше на глас, Пешко попадна на сайт "Откровения".
    "Брейййй, имало все още живи смелчаци! Че тук е пълно с огледала на света! Ама много криви, бе!"
    И веднага получил реплика-контраудар:
    "Кой си ти, че да казваш какво ми е огледалото? Ти знаеш ли кой съм аз? Един медал нямаш в профила, къде си тръгнал с тоя гол профил?!"
    Засрамен Пешко излезе от страничката с огледалата и без да иска, попадна на предизвикателство за поезия.
    "Е сега ако не стана велик поет, Пешо да не се казвам!"
Предложения
: ??:??