6.09.2012 г., 22:40 ч.

Неосъзнато 

  Проза » Други
533 0 1
1 мин за четене

Искаш нещо на всяка цена... Откажи се! По-добре да не правиш нищо, отколкото да изнасилиш живота. Когато започнеш да предизвикваш силите си, те започват да предизвикват теб. Тогава се плашиш и казваш: "Защо на мен?" А не беше ли ти този, който преди време пожела именно това. Или то не беше така, а исках да е по друг начин. Да, обаче всичко идва с бонус, а не само. Когато искаш нещо толкова много, че те води до полуда отсъствието или присъствието му, задай си въпроса: "Защо го искам?" Ако е от инат, по-добре да нямаш нищо. Ако е защото го обичаш, просто го остави на свобода в неговия си собствен свят и виж дали ще те потърси. Дори и да не го направи, знай, че имаш най-голямото богатство, защото си обичал. Всичко друго е лъжа. Нищо не е вечно на този свят. Любовта също не е вечна, нито хората. Но когато я има любовта, всячески се опитваме да я обуздаем, да я вкопчим в примката на притежанието, на властта и егоцентризма, а тя не е роб и не поробва, тя само гори и тлее, за да ни покаже колко голяма е силата ù. И тя е в това, че може да нямаш нищо реално в ръце, но въпреки това имаш всичко.

© Дарина Димитрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • А не съветват ли много хора да даваме 100 процента от себе си и нямат ли другите предвид точно това, като казват "На всяка цена"? По мое мнение творбата ти не е задълбочена и даже в даден момент се отклоняваш от темата (защото половината от текста се отнася за любовта). Разбира се, тя има връзка с разглеждания проблем, но не в контекста, в който я разглеждаш. Качествата, които й приписваш са донякъде странични.
    Не казвам, че не си права. Може изводът ти да е верен, но не мисля, че така ще убедиш много хора. Все пак, поздравления за посланието. Хубаво е!
Предложения
: ??:??