3.08.2007 г., 14:42 ч.

Ново начало 

  Проза
935 0 4
1 мин за четене
Стоя на ръба на малко облаче звезден прах, мятам краката си като малко дете, а погледът ми е вперен право напред. Покълнали на ничие парче Вселена класове несбъднати мечти, плуват из тежкото пространство. Шумолят като полъхнати от нощен вятър есенни листа. Мишел прави всевъзможни пируети из въздуха и се кикоти на нещо си нейно. След себе си оставя искрящи нишки светлина. Прилича на малка комета летяща съобразно собствени закони. Красива е!!! Тя е красива винаги. Дори когато приема странни форми, които изстрелват представата ми за геометрия в не-точно-възможна-сфера-на-възприемане. Чувам как едно новородено чувство плаче наум, някъденякогазащототрябва да превъзмогне себе си, да излезе от пашкула си и да се превърне в прекрасна кристална игла. Лети свободно из хорските глави, улавят я нечии ръце и я приковават с изострена пеперуда към черна дъска. Децата разглеждат колекцията от игли с особен, зловещ интерес. Уморена старческа душа плаче за себе си в другата част на Живота. Похот, похот, похот крещи малко вълнено чорапче - разплита се с въздишка.

Мишел ми казва, че времето, пространството, материята, емоциите, желанията и егото са като кибритени кутийки. Отваряш ги, влизаш от едната страна, избутваш се и излизаш от другата. Просто като игра на дама. Разсмивам се, а причината - хищник за смехът ми, ме дебне из мочурищата на блатистото ми подсъзнание. Мисълта ми тече като: кехлибарени висулки плачат под лъчите на абаносово слънце; две прегърнати момичета се наслаждават на картонен полумесец; лилавата завеса се спуска, Някой възторжено неръкопляска на последният ред; зеленото не му отива на това момче, отива му кръвта; лесно, съвсем лесно се възпламенява това Желание, заради което Древните са рисували безметежни очертания по празните черупки на мъртвите тела; обичам те; няма, няма, няма да порасна.

Облачето звезден прах се разрежда, започвам да пропадам, мисля че ми харесва, Мишел пищи уплашено. Тъжно ми е и искам да се прибера вкъщи, където и да е това. Отварям кибритена кутийка, влизам вътре и се избутвам.

СЛЕД КАТО НЕЩО СТИГНЕ ДО КРАЯ СИ,

ВИНАГИ ОСТАВА ПО ЕДНА СЪЛЗА,

КОЯТО ОБИКАЛЯ ВСЕЛЕНАТА

В ТЪРСЕНЕ НА НОВО НАЧАЛО!!!

© Светослав Николов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ееее, най-накрая да прочета един твой разказ и да го разбера целия или поне така си мисля, но да - прекрасен е, просто прекрасен.Меланхолика отбеляза оново невъзможно добро изречение за пеперудите и иглите, а аз ще отбележа и онова за кибритената кутийка и избутването.
  • Супер е,че сте го разбрали и ви е харесало.Следващият,обаче е по шантав.
  • Много интересно... Харесва ми!
  • Прочетох го с кеф, много е яко! Как само ти хрумна това за иглите приковавани към черни дъски с изострени пеперуди - направо ме закла. Страхотен разказ, малко тъжен, но аз такива харесвам. Поздрави!
Предложения
: ??:??