3.07.2024 г., 1:26 ч.

Поларис 

  Проза » Разкази
207 1 12

Поларис.
Царицата озаряваше тъмнината със своя морнобял леден блясък. Тя беше 
майка всекиму, грижливо напътвайки изгубените души по пътя им вкъщи. Лежерно висейки от малката мечка, тя деликатно чертаеше с божествено перо бляскавия път на отчаяните мореплаватели, цепейки морето със своята диамантена линия. На тази гледка тя се смееше, очите ѝ пълни със сияйни сапфири, бистри като изворите на Рила планина. Майчина радост. Че нейните лишени от упование чеда се връщат вкъщи, къде ги кръвна майка чака. И огнище. И топлина. И светлина.
Тя бе надежда. Тя бе ожидание. 
И милосърдната царица тази нощ реши да избави едно малко момче от отчаяние. То, клетото, бе бедно и облечено в дрипи, с влажни, големи очи, наподобяващи жалко куче. Него никой го не чакаше. Тя усмихна му се топло и със своята хелиева корона нежно погали му бузите. Ледът го гореше по неприятен начин, но искрящата ѝ светлосиня коса стана негова възглавница, по-удобна от всяка на света. С жални, безсилни очи то погледна я, а тя смирено и просто отговори:
“Лека нощ, юначе, някога ще имаш огнище. И топлина. И светлина. И дом.”

© Алфард Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Така ли? Тогава се радвам, че е харесал точно моята творба. Дано и бъдещите му харесат и на него, и на всички читатели.
  • Анани си пада малко особняк и рядко хвали някого. Щом и той се е отбил, значи наистина е добро.
  • Упоритост ще има, гарантирам
  • По дългия път, по който сте тръгнал, е хубаво, че раницата ви е пълна с думи. Дано те се умножават с всеки ден и дано ви е забавно да вървите по него и да не спирате. А в далечината, ако имате упоритостта да стигнете до нея, ще има и творби, които са нещо особено
  • Много благодаря! Творбите ми не са нищо особено според мен, но гледам да надграждам. Наистина Ви благодаря за тези мили думи.
  • Харесват ми думите, които използвате. Богат речник имате. Явно четете и не сте от онези - писатели, а не читатели. Продължавайте да пишете, мисля с времето ще се получат много хубави неща!
  • Благодаря Ви много! Наистина съм на 15 и много се радвам, че коментирахте и че Ви хареса.
  • Хелиевата корона си е попадение - разбира се, щом става въпрос за звезда! Браво! И добре дошъл! А пък и възрастта ти, ако е истинската, става много интересно!
  • Няма проблем. Наистина много се радвам, че отделихте време.
  • Удоволствие е. Извинямвай, че сти обръках пола, подведох се по никнейма ти, който всъщност е име на звезда.
  • Здравейте! Много съм благодарен, че коментирахте под творбата ми.
  • Хубаво е като за твоите гдини. Добре дошла в сайта.
Предложения
: ??:??