13.01.2010 г., 9:17 ч.

Продължение от книгата 

  Проза
463 0 0
2 мин за четене

К'во сме ний? Една Божествена искра, която единствено е жива у нас и движи цялото ни тяло. А то не е живо.   За миг тялото се разпръсква, но искрата остава да живей. Това съм чул от тейко си. Беше мъдър челяк. Вярваше в Бог и Бог му даваше своята мъдрост. Един ден ме извика при себе си и ми рече: "Сине, помни! Има Бог, сине. Вярвай в него и той ше ти помага! Ше ти дава сили и мъдрост. Ше та учи как да живейш. Ше ти сочи пътя, по който трябва да минеш. Ей на! Аз силно вярвам в него и той ми помага да вида истината, за която челяк трябва да са бори .
Тъй си издъхна в ръцете ми дядо ти Сребрю. Последните му думи бяха: "Вярвай в Бог! - и не можа да са доизкаже. Но сичко е ясно. Вяра, любов и търпение, сине! Това е Бог. А ти, аз и сички ний, сме част от Него и Той от нас. Той ни е дал живот и трябва правилно да го изживейм! Дал ни е Десетте Божии заповеди, които трябва да спазваме и да живеем разумно. Братство и обич в Галактиките. Това е Бог. Нашият Баща, който трябва да слушаме, за да не ни дърпа ушите за непослушание. Любов, любов и пак любов. Бог е любов.
- Тате - прекъсна го Павлето. Ако аз са влюбя в някое момиче, пак ли е Бог?
- Не, сине. Земната любов не мож са сравни с Божествената. На земята любовта е временна, а на небото е вечна.
- Но нали на небото живеят само ангелите и Бог? Кои са ангелите?
- Те са небесни същества, сине, които светят с Божествена светлина.
- Но нъл и слънцета свети на земята? Та и то ли е ангел?
- Виж, то е друго нещо. То е част от Божията светлина. Бог го е дал на земята, за да разберем за неговата светлина.Че без ней ше има само мрак и няма да можем да са виждаме. Това е Бог. Светлината на живота.
- Георги - намеси се Стефана. Ами и огънят в огнището свети, значи и то е от Бога?
- Колко си проста, жено. Нали огънят е открит от челяк? Начи Бог го е изпратил чрез него, за да грее и топли. Без топлина той мож да замръзне. Кръвта кипи в тялото ни, щото имаме топлина. Когаш искрата излезе от тялото, топлината изчезва и кръвта замръзва. Тогаш остава само мъртвото ни тяло. Няма го огъня вече. Затуй Бог го е изпратил на земята. Без огън и топлина, не мож са живей.
Следва продължение

© Мария Герасова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??