13.05.2012 г., 18:41 ч.

Проверена рецепта за щастливо начало на деня 

  Проза » Други
973 0 2
5 мин за четене

 

А/ ПРЕЗ ПОГЛЕДА НА ЖЕНАТА:

 

       Днес е един нов ден, съвсем нов и неповторим. Утре той вече ще бъде вчера. Затова не го пропущай, без да му се насладиш.

      Слънцето още не е изгряло, а ти отваряш очи. И какво от това? Важното е да е слънчево в душата ти. От снощи си си дала обещание, че днес няма да се ядосваш за нищо, че ще се постараеш да виждаш хората около себе си в най-топли тонове. Иска ти се съпругът ти вече да се станал, целият апартамент да ухае на прясно сварено кафе... Нищо, направи го ти - за двамата. Това също има своята красота! Да го зарадваш с мисълта, че мислиш за неговото добро настроение още от сутринта! Готово! Налей и две чаши сок. Стоп! Не в тези обикновените, сложи от онези - цветните, с веселите маргаритки. Браво!

      Сега - беж в банята. Направи си сутрешния тоалет, прибери си косата, сложи си лек парфюм, ухаещ на цветя. Точно така! Вече изглеждаш много по-добре!

От снощи си накиснала фасул - любимото ястие на половинката. Имаш още 15-20 минути на разположение - предостатъчни, за да го сложиш да ври. Не забравяй да изхвърлиш първата вода, че все пак са работни дни... Докато се усмихваш на тази мисъл, вече си почистила лука, морковчето, кирвиза. Наново слагаш белите подпухнали зрънца да врят.

   Сега е време да го събудиш. Не се провиквай от кухнята. Приближи се до леглото, погали главата му и тихичко му прошепни: "Хайде, миличък, време е да отвориш очи! Кафенцето те чака!" Ако не го стори, продължаваш нежната атака с целувка. Кой мъж може да устои на такова събуждане?!

Той идва директно в кухнята. Не повишавай тон! Кажи му закачливо: "Слънчице, освежи си лицето най-напред. Приготвила съм ти дрехите за днес. Действай бързичко, че да имаме повечко време да се видим на кафето, нали миличък?!"

   Седнали сте в кухнята, запалвате по цигара. Върховно начало на новия ден. Не говори колко работа те чака в службата, как онзи кретен, шефът ти, ти е вдигнал нервите и прочее. Не! Попитай го спокойно какви са му планове за днес. Нека почувства, че се интересуваш от работата му, че цениш това, с което той се занимава.

Нали разбираш, тайната на общуването е в диалога. Да кажеш своето, но да чуеш и другия какво има да ти сподели.

   Децата вече са станали. Не им повишавай тон сутринта, че не са си приготвили сака с учебниците и дрехите. Това е твоя грешка! Те се учат на навици от мънички. Ако в първите училищни години не си имала търпение да изискваш и следиш за това, което им възлагаш, "влакът е заминал"... За да се променят нещата, се изисква двойно повече време и настояване. Какво? Нямаш нерви ли? А, извинявай, но тук оправданията няма да минат! Дечицата не са виновни, че не си разпределяш правилно времето! Сама си ги изпъваш! И за да не се "скъсат", или приемаш нещата в настоящия им вид, или продължаваш упорито да следиш за усвояването на правилни привички, но  с   т ъ р п е н и е.

   Изпратила си всички. Оставаш сама. Отдъхваш... Фасулът ароматно мирише. Опитваш го. Готов е. Обядът и вечерята са осигурени. За салатата ще мислиш довечера, като се съберете отново. Поглеждаш часовника. Ох, пак няма да стигна навреме!

   Хей, май забрави нещо- усмивката! Какво? Изгуби ли я?! Ами, намери си я, иначе ти ще се загубиш в пришпореното си ежедневие, мъжа си ще загубиш, защото мъжете хич не харесват намръщени жени и децата си - също. Тях пък защо ли? Ще спрат да ти споделят каквото ù да било, като виждат, че всичко приемаш трагично! Ето затова!

Хайде, ще продължим урока довечера, сега - припкай на работа и както се разбрахме - 32 каратова у с м и в к а!

 

В/ ПРЕЗ ПОГЛЕДА НА МЪЖА:

 

- Ох, миличка, остави ме още 5 мин. да дремна..."Аман вече, тая моята така и не се научи, че не ми харесва да ме гали по косата!"... - Добре, добре, ставам веднага щом си направила кафе!... "Това е вече друг въпрос! Тя на толкова време веднъж ще се сети, ама трябва да я насърча, та да го прави по-често!"

- Браво, слънчице! Ммм, много е вкусно!... "Какво?! Сега пък да съм минел първо през банята! Не мога да разбера тези жени защо са толкова подредени?! Ама днес реших, че няма да обръщам внимание каквото ù да ми каже. Да видим ще има ли полза?!"

- Ето ме и мен- чисто нов, изкъпан! Мирише ми на нещо, което много обичам! Да не готвиш фасулец? О, колко отдавна не съм ял това прекрасно нещо! ..."Добре, че не ме пита вчера, като се забавихме след мача, къде бяхме с Пешо. Ходихме да търсим шкембе, но като не намерихме, хапнахме фасулец и пийнахме по едно червено за утеха, че отборът ни изгуби".

 - А, днес нямам кой знае какви планове. Защо, искаш някъде да отидем ли?... "Откога пък взе да се интересува за плановете ми? Нещо не е по реда си тази жена!"... Миличка, добре ли си? Искаш ли нещо да ти помогна? А, станала си рано и всичко си успяла! Браво на теб!... "Чакай да я наградя с едно комплиментче за сутрешния ù труд!"... - Днес си една свежарка! Нямам думи! Забелязах, разбира се, имаш голяма промяна. Да не си ходила на масажист?... "Знам, че никога няма да даде пари за такова нещо, ама да подсиля малко ефекта"... - Хайде, чопърче, аз тръгвам, че шефът прави днес генерална оперативка! О... да и на теб - весел и много хубав ден! Цун! Цун!

..."Абе, то хич не било лошо така да започваш деня си! Дали това не беше обаче само днес?!"

 

 

 

 

© Галина Карааргирова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много добри съвети ама!!!!!!!! Хубаво е, да знаеш!
  • Да бе,усмихнато момиче! Може и с вчерашната,въпросът- казахме е в диалога, а не в манжата! Ролите не ща да им разменям, че съм си свикнала с мойта,рутинната! Къде сега търпение да уча нова роля?!!!Благодаря ти, че ми погостува и обменихме опит! Привет сърдечен!
Предложения
: ??:??