11.02.2017 г., 17:29 ч.

Ревнивият 

  Проза » Други
430 0 0
1 мин за четене

Ревнивият

Да нямаш други богове освен Мене

Познава ли българският народ, който се определя като християнски, изискванията на християнския Бог? Тъй като това не са изисквания на един измислен бог, а на Твореца на Вселената, решил да се разкрие на творението Си по един уникален начин. Преди хиляди години написал изискванията Си върху каменни плочи. По-късно, за да не се получават недоразумения, предпочел да ги фиксира в Слово, наречено Библия. Десет основни и задължителни искания, т.е.заповеди.

Пиша това за тези, които се интересуват от Неговите условия и искат да Му принадлежат. Онези, които не искат, никой не ги заставя.

Днес ще се спра на първата Божия заповед, която гласи: „Да нямаш други богове, освен Мене”¹.  Естествено е, че когато някой иска да си партнира с друг (а ние наистина сме партньори) , първо ще пожелае да уточни взаимоотношенията и ще държи на лоялността. Не би му било приятно другия да шикалкави ту при него, ту при друг. Защото измислени богове колкото искаш. Затова казва: „Аз Съм Бог ревнив”²,  т.е. Аз те обичам и искам да си само Мой. Мисля, че не е необходимо да обяснявам какво е ревност.

В предишни периоди от човешката история, хората не са имали възможност да се запознават с различните, измислени богове. Въпреки, че езическите божества също не са малко – слънце, луна, природа, сезони, диви, самодиви, русалки , джинове и какви ли още не. Сега обаче, достъпът до всичко, което не е бог е лесен. И всеки лесно може да тръгне по техния път (начин на живот). Затова Словото предупреждава : „Има път, който се вижда прав (правилен) на човека, но краят му е пътища към смърт”³. За справка – пътят на истинския Христов последовател води към спасение на безсмъртната му душа. Но това е друга тема.

 

1. Изход 20:3.

2. Изход 20:5.

3. Притчи 14:12.

02 2017 г.

© Anastasia Всички права запазени

 В поредица от кратки статии ще се спра на смисъла и значението на десетте Божи заповеди.

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??