4.07.2018 г., 8:08 ч.

Рожден ден 

  Проза » Хумористична
523 2 20
2 мин за четене

Демокрацията е вродена в кръвта ми. Защото аз и претендентката за свръхдемократична държава САЩ сме родени в един ден. 4 юли.

Те празнуват  с фойерверки, паради и банкноти, под лозунга „На 242 години сме млада и надеждна нация!”

Аз го отбелязвам с почесване, под лозунга на  жена ми „На 65, а вече за нищо не ставаш!”

Е, в някои отношения си приличаме със сърожденика.

Те са затънали в милиарди дългове, но раздават заеми и съвети, аз съм заборчлял до над ушите, но раздавам обещания и акъл.

Тяхното правителство пази техните интереси с дипломация и сила. Моето правителство пази пак техните интереси - с дипломация и безсилие. Те се бранят с бази, гарнизони, флотилии по цял свят, аз се укривам зад решетки. Които съм сложил дори под капака на тоалетната.

Те се хвалят, че измислили рапа, аз тоя речитатив го слушам вече четиридесет години от жената и още повече от политиканите. Техният президент налита все още на всяка срещната годзила в пола или на всеки харесал му се нефтен кладенец, моят премиер - на всеки поднесен микрофон. При това техният свършвал набързо, а моят може с часове да говори, особено ако иска нищо да не каже.

Има и разлики, разбира се.

Техните милионери започват от долар и трупат деветцифрени състояния, моите управници продават за доларче струващи деветцифрени суми предприятия.

Техният  президент е избран от народа да управлява държавата и се отчита пред гражданите. Моят е избран от народа, управлява секретарката си и се отчита пред премиера.

Те титулуват като американци и бели, и негри, и жълти равнопоставени свои съграждани. Аз и след новините, и след мач, и след третата чаша, махвам с ръка презрително: ”Абе, българска работа!”

Те славословят данъкоплатеца си и искат да направят Европа, а и цял свят, американци, моите управленци ни ругаят, заплашват, засипват с лепкави обещания, твърдят, че ще направят страната европейска. Стига успешно да я обезпаразитят, обезбългарят и обезпрашат.

Тяхната американска мечта е да достигнат лично благополучие,  моята българска мечта е да ме блъсне кола на чужденец, който да плати обезщетение на роднините.

Та хем децата да се оправят, хем аз да умра и най-после поживея спокойно.

Така почваме всяка нова година в живота.

Те с усмивка. Аз без…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Каня ви в

genekinfoblog.wordpress.com

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Костадине!
  • Ч.Р.Д на патерици Георги,пожелавам ти леко перо и много творчески идеи.Обичам да те чета.Поздрав.
  • Благодаря, Петре!
  • Честит рожден ден с малко закъснение
    Много ми харесва сравнителният анализ в разказа ти.
    И завършекът също.
    По български.
  • Благодаря, Ири!
    А съкровище... Не ми се ще - тях или ги заравят на скрито, или ги прибират в тъмни мазета. Да ги пазят...
  • Ти си съкровище,Георги!И не защото имаш такъв знатен сърожденник,а защото си го задминал по чувство за хумор с перфектно дар слово!Да си жив и здрав,да имаш по-прекрасни желания,отколкото да "ощастливиш" роднините,като те блъсне кола на чужденец!!....
  • Благодаря, Лиа, Електра!
    Идеи - идеи... Ще се появят и тук...
  • Честит рожден ден! Много здраве, вдъхновение и вяра....
  • Честит рожден ден Георги ! Какво да ти пожелая... здраве и повече усмивки, може би, защото смехът, всъщност си е здраве. И повече идеи да падат като перце от горе - по-добре е, отколкото да те удрят по главата.
    А що се отнася за американците...Еми, ние поне се гордеем с такива личности като теб и като всички родени на българска земя на 4 юли.
  • Благодаря, Силвия!
  • Честит рожден ден, Георги!
    Бъди здрав, обичан и щастлив!
  • Благодаря, Мариана, Надя, Светулке, Странник!
    Ще се постарая...
    За 1776 година мога да разкажа. Виж, онова от времето на фараона Хуфу взех да позабравям...А странното е, че помня добре любовната история с Хрррммфф, неандерталката...
  • Честит рожден ден! Леко перо! Да ни радваш с хумора си дъъъъъълго още!
  • Честит рожден ден, Георги! От здраве и от Муза, да не се оттървеш!
  • Благодаря, Бриджит!
    Но те са родени на моя ден. Помня как през 1776 година...
    Ама това друг път...
  • Благодаря, Мая, Латинке, Хари, Радославе!
    Пореден рожден ден. Смятам да не прекъсвам последователността...
  • ЧРД!хУБАВО!мНОГО ХУБАВО!
  • ЧРД Георги!Да си жив и здрав!Да ни радваш с неповторимото си перо!

  • Светъл и творчески ден, генек!
  • Хих Наистина ли имаш РД? Ако е така, спирам тук с широка усмивка и пожелание за здраве,( без произшествия 😅) дълголетие и нестихващо чувство за хумор!
Предложения
: ??:??