13.12.2021 г., 10:38 ч.

Скучен народ 

  Проза » Разкази, Хумористична
302 2 4
3 мин за четене

Ооооф… Ама че дъжд… Извинете, извинете… Отстъпете, трябва да вляза по на сухо. Народът не може да рискува да простина… И Пешо да мине – без охраната не може… Колата нещо се развали. Ей оная… Да, луксозната… Имате късмет, ще изчакам при вас дежурния автомобил. Да разправяте на децата си какво щастие е да се срещнете със самия мен…

Извинете, не разбрах? Какво означава „Под навеса на спирката всички сме равни“? Защо равни? Каква спирка?

Аха… Аха… Значи това било спирка на градския транспорт… Странно – виждал съм ги, но не такива… Как къде – на картата на столицата. Прави, чисти, удобни улици, правоъгълничетата за спирки са хубави, сред зелени площи, разписанието е написано отзад и се спазва…

Олелеее… Добре, че се скрих зад вас, госпожо, щото иначе и мен щеше да залее тази вода… Карат като… Ама ги разберете – отвътре не се виждат хората на тротоара, човек се стреми само по-бързо да мине – пък през локва ли ще е, как ли…

Не сте прав, господине, не е красиво да псувате така… И то кого? Властта! Вашата власт!

Малко трдно е да ги разпознаете – какви стройни и сухи като пергамент бяха преди, а сега са с физиономии като разгърнат вестник. Но…

Нали вие сте гласували за тях? Е, работят хората, бързат да сторят още добри дела за народа си…

Макар че този народ… Неблагодарен, разбирате ли? Ето – пет минути съм тук, а никой не ръкопляска, не си прави селфи с мен, не моли за среща по служба… Не ме ли познахте?

Ами тогава защо… Господине, не псувайте! Не… Познал ме бил чак сега… Нахалник!

Пешо, запиши името на извелите го – ще им обявя благодарности след като докладват кой е тоя…

Да, зная, че все още не съм официално на власт, обаче – кажете… Кажете какво ви вълнува? Отношенията със съседните държави? Мястото ни в ЕС? Вдигането на кредитния рейтинг?

Моля? Пенсиите ли? Какви пенсии? А, да – пенсиите… Според мен са достатъчни. Помня баба ми как с пенсията си ни водеше с батко в сладкарницата. И им стигаха с дядо, добре живееха… А, преди 30 години, когато бях в трети клас. Ама надали нещо се е променило… Пък и за какво са им на възрастните пенсии? Шастлив живот, пълна демокрация, внуците са намерили късмета си в чужбина…

Заплатите? Вчера видях доклада на министъра – всичко е наред, заплатите растат. Даже лично проверих – неговата заплата е няколко хиляди, бива я, макар според мен да се налага увеличение…

Цените били високи? Ама моля ви се – обърнете ги в евро и ще видите колко са ниски… Какво съотношение с получаваните пари? Това са различни неща, да не ги смесваме…

Като въведем еврото – ще видите колко хубаво ще стане. Закръгляме цените и – готово…

Но нещо по важните теми – за конвенцията, за правата на човека, за…

Как не ви интересуват? Защо така?

Пешо, май дъждът спира… Я, това не е ли дежурната кола? Да тръгваме.

Довиждане! Хубаво се видяхме, макар да… Честно – не сте добри събеседници. Нищо интересно не казахте… Скучен народ…

 

Десерт - страхотен коментар за видимото и невидимото - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??