16.11.2011 г., 15:42 ч.

Сняг 

  Проза » Други
689 0 3
1 мин за четене

                                                            С Н Я Г

 

                 
Беше през зимата, надвечер. През зимата рано се стъмва. Бях излязла на двора да си приготвя дървата за печката и точно тогава заваля. В началото бавно и рехаво, после полетяха безброй снежинки. Стана приказно бяло, като в приказките на фона на падащия сумрак. Сетих се, че чета  „Сняг”- на Орхан Памук. ”Творение на Аллах ли е всяка една снежинка?” А аз никога не се бях запитвала кой ги сътворява – тях, снежинките. Усмихнах им се, протегнах си ръката и започнах да им се радвам.
    В следващия миг портичката на двора се отвори и по трите стъпала заслиза голямата ми дъщеря. Между снежинките приличаше на чудна фея. Черното ú кожено късо яке цялото блестеше от творението на Аллах, горе широката топла яка, така намокрена, беше оживяла все едно, косата ú, вдигната нагоре, искреше в най–различни цветове!
     Бях готова да надам най–радостния вик, когато съзрях малкия ми син как тича покрай оградата. Разликата им е голяма – тя е на 26 години, а той няма още 13. Той е малко пълничък и с тая тежка раничка от училище и дънките му, мокри до коленете, и косата му, залепнала и мокра, и обувките му, подгизнали целите, а бузките и ръцете... жар червени. Тича тромаво към нас и ни цели със снежните си топки. Една след друга, една след друга... И се смее, смее... заедно с всичките снежинки. И се разпилява сняг и сняг, и... Сняг... 

    И нито ми е студено повече, нито ми тежат дървата, нито ми е мокро. Само ми е неземно радостно и щастливо!    

 

 

                                                                                                                   Стефка Галева

                                                                                                                     Гр. Сандански

© Стефка Галева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??