23.06.2019 г., 23:27 ч.

Съчки за клада - 2 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
1396 8 8
2 мин за четене

 

Когато Жената се усмихва, Раят слиза на земята.

 

Лъгали са ме мнозина - и жени, и мъже. Лъжат така, както изглеждат. Затова жените ме лъжеха красиво и с финес, а мъжете мамеха на едро. Но плъзгавата риба не се лови с дебела корда, а с тънка хитрина. Кой, смятате, ме улови?   

 

Малко ме е срам, че съм от човешката раса. За две хиляди години се появи само един Христос, а Хитлеровци има с хиляди във всяко поколение. 

 

Най-големият злосторник е добър човек с лоши съветници. 

 

От опит, който бих сменил за всичко друго: в живота най-тежки за носене са бремето на собственото благополучие и майчиният ковчег по пътя към пръстта. 

 

Познавам колкото паднали ангели, толкова издигнали се дяволи. Съжалявам ги еднакво, защото еднакво трудно е да си там, където не ти приляга. 

 

Репрезентативни портрети на трима философи: Зенон е стоик, Диоген е от киническата школа, а аз - от коняческата. И понеже съм единственият жив от тримата, само аз бих могъл да ви посветя в основата на моето учение директно от извора: Наздраве! 

 

Ставаш мъж, когато целунеш жена. Преставаш да бъдеш мъж, когато удариш жена.  

 

Трагедията на жените е, че улисани да запленят принца на бял кон най-често подминават рицаря с ръждивия меч и лъвското сърце. 

 

Унилият наш народ най-сетне ще усети щастие, когато прозре три прости истини: свободата не е дар, а дълг; правата не могат да бъдат ограничени, ако се отстояват; правдата се утвърждава със слово и вяра, а когато се налага - и со малко кьотек. 

© Дон Бъч-Странски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Еееее, втората част е по-яка ... Макар, че всички сентенции са много добри ... Мъдрост!
  • Скъпи Приятели, от сърце благодаря на всички за вниманието, отношението и компанията! Благословия сте в нелеки за мен дни.
  • Харесва ми! Има логика.
  • Ами бих казала, че директно си ни посвещаваш от извора! Безжалостни думи в стройна подредба Да се замисли човек, ако му стиска.
  • Препрочетох и двете части и мога само да кажа, че съм възхитена. Мъдрост, ерудиция, опит, остър ум, щипка хумор - изразени по един уникален начин. Всяка съчка е на точното си място, а пламъка от всяка една от тях създава различно усещане. Беше удоволствие, ще очаквам и останалите. Поздравления, Дон Бъч!
  • "Малко ме е срам, че съм от човешката раса. За две хиляди години се появи само един Христос, а Хитлеровци има с хиляди във всяко поколение."
    Всички ми харесаха, а най-много - цитираната. Поздравления!
  • Правата не могат да бъдат ограничени, ако се отстояват! Поздрави, Бъч!
  • Мъдри мисли,най ми е арно, че сме имали като Андрей Ляпчев!
    Блага душа!"Со благо,со кротце!Со малко кьотек!"
    Оти тие политикани от благо не разумен!
    Че уж у Европа ,нема партиен сърбел?!😃
Предложения
: ??:??