28.05.2020 г., 16:03 ч.

Съчки за клада - 7 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
961 4 12
2 мин за четене

Бог да пази България! От прозаици като мен! Ама като знам как я опази от политиците ѝ - едва ли. 

 

Силата на хората е по-могъща от хората на силата. Ех, само силните да го знаеха... 

 

Истината - тя почти всякога е недокосната жена. А как може да разцъфти... 

 

Най-бързо полудяваш, когато си заобиколен от глупци, най-бързо оглупяваш, когато си заобиколен от мъдреци.  

 

Скептикът - това е аргументиран очевидец. Оптимистът - това е щастливец без доводи. Реалистът е в най-лошо положение: той няма ни аргументи, ни щастие. 

 

Болният, лекуван с погрешно лекарство, е по-уязвим от болния, нелекуван с никакво лекарство. Така е и с лошия закон - той тласка народа към по-бързо разложение от липсващия закон.  

 

Тиранията ражда съпротива. Съпротивата довежда свобода. Свободата води до анархия. Анархията подготвя тирания. 

 

Зрялата възраст представлява равносилно основание на младостта за вършене на безумия. 

 

Нямам нищо против сексуалните фетиши, защото те са фантазии, а от фантазии човек не мре. Имам много против обществените фетиши обаче, защото те най-вече стават убийствена реалност. 

 

На мъж се полага да плаче само в два случая: когато оставя жена и когато жена го оставя. 

 

Не е тъжно ако не си открил рубини сред камъчетата на морския бряг. Тъжно е ако не си търсил. 

 

Най-много добрини ще успеете да свършите, ако се въздържате от бездействие. 

 

Гордостта е най-самотното занимание на света. И струва по-скъпо от най-скъпата жена. Но аз я обожавам, защото си е моя. 

 

По-правилно е да се закълнеш искрено, отколкото да излъжеш красиво. Както винаги истината е по-дефицитна от красотата. 

 

Не можете да мерите достойнствата си преди да ги придобиете. 

 

Компромис - това е великото изкуство да отбегнеш днешния проблем като го превърнеш в утрешна беда. 

 

Наблюдение на "Откровения.ком" - авторът най-често се прочува с творбите си и се опозорява с коментарите си.

Поправка на наблюдението: при някои става обратното.

Втора поправка на наблюдението: при трети нищо не става.  

Наблюдение на наблюдението и неговите поправки: някъде има неуместно поставен предлог.  

© Дон Бъч-Странски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Прекрасни мисли! Безценни! Не спирай да твориш!
  • Само едно мога да кажа - това, което прочетох, е Дон Бъч ( D.M. Stransky ) 24 карата! Продължавай да блестиш с таланта си, приятелю, и през новата година! Бъди здрав и щастлив!

    CrazyDiamond ( Stormbringer )
  • Благодарности към всички приятели! Може би не съм точно скептик, но флегматик съм със сигурност. Ако това извинява закъснението.
  • Ще си позволя една малка добавка...
    "Скептикът - това е аргументиран очевидец. Оптимистът - това е щастливец без доводи. " Реалистът е в най-хубаво положение: той има и щастие, и аргументи за него... - казано от оптимист.
    Работата е там, че и песимистът/скептикът, и оптимистът, сякаш мислят, че са реалисти. А обикновено не са и само така си мислят...
    А може би реалистът би казал: "Реалистът е друго нещо, комбинация от оптимист и песимист, а може би нито едно от двете."
  • За мене качествена проза е тази, която едновременно показва, разказва и казва. Това намирам в твоите произведения и затова ги харесвам. За съжаление, по-голямата част от прозата, която чета, само показва и разказва, но всъщност нищо не казва.
  • Когато решиш да споделиш прозренията си с други, говори за мъдрост и за чиста съвест
  • Във всяка твоя творба има мъдро послание. Послание чрез разказваната история или директно послание в прав текст, както в конкретния случай. Това е една от причините да те харесвам.
  • С много мъдрост ни даряваш, скъпи Дон! Браво! Припомни ми най-добрите образци на Ларошфуко, Публилий Сир, както и Шопенхауер, и Оскар Уайлд.
    Замисли ме и как би изглеждало от гледна точка на квантовата механика едно наблюдение на наблюдението. Благодаря!
  • Попаднах на умотворения, извлечени и пречистени от опитът на автора да синтезира наблюденията си. Но колко му е струвало, само той знае цената.
    Поздравления, Дон Бъч!
  • Втората поправка на наблюдението Поздравления!
  • Мъдро
  • Мислих да копирам тази, която най ми хареса, но фаворити са ми около половината.
    Много високо ниво и на изказ, и на послание!
    Поздравявам те.
Предложения
: ??:??