12.04.2021 г., 13:15 ч.

Съчки за клада - 8 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
644 6 9
3 мин за четене

       Да обобщя работата дотук на чист български: вся власть цървулям. 

 

       O, tempora, o, mores! Времената винаги се менят в зависимост от нравите, нравите всякога се менят в посока оглупяване. 

 

       Невъзможният идеал: България на три морета, а аз на три ракии между три българки - Мизийка, Тракийка и Македонка. 

 

       Българският народ, събран в две изречения: Живея не да просперирам, а да оцелея. Копнея не да оцелявам, ами да живея. 

 

       Човешко е да се греши, но да се съгрешава - това е божествено. 

 

       Не подценявайте малките сладки кученца. Майка им винаги е кучка. 

 

       Ако днес мисълта е ерес, утре писателят ще бъде престъпник. 

 

       Човешкият живот е пълен с маловажни неща. Парите са най-важното сред тях. 

 

       Ако чорапът не е нов, нека поне е закърпен; ако не е закърпен, нека поне скъсаното не се вижда; ако се вижда, нека поне чорапът не смърди; а ако смърди - нека това става в коша за пране. Ако в коша за пране има смърдящ чорап - нека го захлупим и да си запушим носовете.  

       Така управляват онези, които избираме. 

 

       Експресът, който препуска към гара Депресия се нарича Почтеност. 

 

       Двете най-пагубни неща за умственото здраве на човек са внезапното запознанство със славата и ежедневното общуване с глупостта. 

 

       Мъжът е прост по природа, защото природата го е замислила с прости съществености: да е силен да се усмихва, когато слабите са доведени до плач и стон; да е добър да обърше сълзите им; да може да ги накара да се смеят веднага след това. 

 

       Ако сънувате твърде много чужди кошмари, ще проспите сладките сънища, които на Вас се полагат. 

 

       От стария Робинзон на пустия остров по-самотен е само правнукът му Робинзон в шумния град.  

 

       Пази се от гнева на усмихнатия, от помощта на загрижения и от вярата на религиозния. 

 

       Един враг съветва по-добре от трийсет приятеля. 

 

       Много е тъпо да искаш да се затвориш в една стая, за да напишеш книга, която ще забранят, преди да се чете, а теб ще пречукат, задето си я написал. Но стане ли тъй, аз съм си свършил работата. 
 

       Не пристъпяй бос там, дето ще са нужни топли обуща. 

 

       Един атеист е по-добър оратор от всички богове - понеже се страхува повече, отколкото те биха могли да си представят. 

 

       Знам си цената. Не съм скъп, защото не съм на сергия. Не съм евтин, защото не съм по благоволия. 

        

© Дон Бъч-Странски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Голям съм дънер! Благодаря на всички, пропуснал съм да го сторя! Добре че бе отзивът на Миночка, че да видя. Простете, не е високомерие, патологична заблеяност е.
  • И всяко си е точно в целта, няма нищо за изхвърляне.Харесах!
  • Обаче и сами си ръчкаме в собствената клада съчките.
  • Харесах много, Дон. Която и да запалиш, няма да е сурова.
  • Перфектни интелектуални мъниста, от които е станал един провокативен гердан, Дон Бъч! Заслужени аплаузи!

    П.П. Относно миенето българско от 3 морета, бих казал, че то стана факт в същия момент, когато един червен експремиер, печално известен с Орсовите банки и с кръга Орион, както и с порядъчна хиперинфлация, за несведующите ще го представя като Жан Виденов, се изцепи екзалтирано пред цял един народ и на всеослушание, че: "Европа се простира от Ванкувър до Владивосток!" Та оттогава май се мием от ен > 3 морета. Остава само да определим колко точно е ен. Мисля, че работата на следващия кабинет ще е точно тази!
  • Липсва само биричка и мезенце до таз клада, стига само да не горят разни миризливи чорапи. Ама, те няма как да горят, щото няма кой да ги метне там - оратори много, ама вярващи хич
  • Ако не си такъв максималист, и се откажеш от България на три морета, останалите ти две въжделения са напълно възможни.
  • Всяко едно е точно в целта! Само липсва искрата и ще горим! Поздравления!
  • Дон Бъч...
Предложения
: ??:??