4.11.2014 г., 7:35 ч.

Технологии 

  Проза » Разкази
981 0 1
5 мин за четене

Когато някой се качи при мен в таксито и се отвори приказка, винаги става интересно, защото никога не е възможно да разбереш в каква посока ще потегли негово величество разговорът. Ако хората нямат какво да си кажат, винаги се захващат с времето. Времето, това гадно копеле, което никога не може да угоди на никого.
– Оффф, не знам... Това време направо се побърка...
– Е какво му е на времето?
– Ами не знам. Преди време, времето беше прекрасно... Сега доста се измени. Студено е през лятото, топло е през зимата...Това глобално затопляне явно влияе. Много ме притеснява това...Ето сега снега колко рано дойде. Това нормално ли е според вас???
– Ми не знам, за мене е нормално, защото светът съществува от милиарди години и предполагам, че е имало винаги такива периоди на вариации в климата. Слънцето е на периоди – веднъж се засилва, понякога свети по-слабо...То е като жив организъм и е напълно нормално според мен да се случват такива неща. Времето за съвременният човек не би трябвало да е от такова значение, защото въпроса се решава с натискане на копчето на климатика или парното в колата...Времето не е толкова интересно, я ми кажете гледате ли Вип брадър?
– Ооо, аз телевизия НЕ гледам. Нямам време за губене.
– В последно време аз откривам някаква мода да се шири из народа– модата "НЕ ГЛЕДАМ ТЕЛЕВИЗИЯ".Наистина е странно.
– Ми не виждам нищо странно. Телевизията промива мозъци и манипулира. Аз се опитвам по всякакъв начин да остана в страни от това. Предпочитам да се ровя в нета.
– За съжаление аз съм от хората, за които интернет и новите технологии са пълна мъгла. Може да си говорим на ти, нали?
– Да разбира се...
– Не разбрах как точно Вип брадър промива мозъци?
– Ми не знам, не го гледам.
– Хаха, значи аз съм с промит мозък, егати. А ти как си сверяваш часовника? Как разбираш за други гледни точки? Как си правиш изводи? Как разбираш за коя партия да гласуваш?
– От фейсбук...Най-много време прекарвам именно там, във фейсбук. А иначе в интернета всичко може да разбереш. Даже какво ще бъде времето и разписанието на транспорта разбирам от интернет. Имам мобилен интернет и където и да се намирам мога да проверя всичко, което ме интересува.
– Щом можеш да разбираш всичко от интернет можеш ли да ми кажеш кога ще кацне самолета от Барселона и на кой терминал?
– Попадна на точният човек. Ето това е таблета ми, с карта за интернет от Глобул.
Тя извади таблета си и от сърце се зарадва, че ще ми демонстрира силата на интернета, а аз продължих да се правя на технически инвалид. Имаше една малка подробност обаче, която тази около двайсетгодишна нетърка не можеше да знае, а това беше, че преди време си бях купил една джаджа, която заглушава джи-е-сем сигналите на телефоните и когато някой започваше да ми досажда в таксито с безсмислените си разговори по телефона, аз просто натисках копчето на тази вълшебна кутийка и тя му отнемаше правата да ми пречи докато го возя. Без да се налага да се обръщам и да правя забележки, без да се караме и да се изнервям допълнително, просто натискам бутона и се забавлявам до края на пътуването. Таблета е вързан с интернет благодарение на джи-ес-ем сигнала на Глобул и за това аз просто натиснах копчето на заглушителя и започнах да се наслаждавам на опитите на това девойче да ме информира за самолетното разписание.
– Само гледай часа да е по новото време, щото това ново и старо време много ме обърква.
– Дааа, разбира се , че по новото...
Карам си аз, а зад мен тишина. Толкова много хвалби на този интернет и сега тишина...
– Какво става? Има ли развитие?
– Ммм... Изглежда няма интернет.
– Как така го няма? Къде е?
– Ами не може да се зареди страницата. ФАК. Тези скапаняци от Глобул... Как може такова нещо. Егаси му. Глобул са най-големите скапаняци.ФАК.– гласът и премина в горна октава.
Сълзите чукаха на вратата. Всеки момент момичето, което не гледаше телевизия за да не и промиват мозъка, щеше да се разплаче.
Аз продължих да се правя на луд:
– За това ли "ГЛОБУЛ СТАВА ТЕЛЕНОР"???
– Сега ще им звънна и скандала е сигурен.– тя извади телефона и започна да набира оператора.
Джи-е-сем линията работи на следният принцип: тя се свързва с клетката посредством 2 сигнала. Единият е за изпращане на глас или данни, а другата линия е за приемане. Те вървят успоредно и заглушителя прекъсва произволно едната линия, по този начин телефона се заблуждава, че сигнала е слаб и разговора се разпада. Можеш в началото да чуеш АЛО, АЛО, но много скоро след това чуваш сигнал заето.
– Ало добър ден..., ало? Чувате ли ме?....Фак мииии. Ало, алоооо...
– Изглежда ще трябва да попитам някой друг за самолета.-колко лесно можеш да извадиш някой от равновесие си помислих аз. Телевизията манипулирала. Стига бе.
Взех комутатора на радиостанцията и потърсих диспечерката:
– 766...766..
– Кажи колега?
– Абе колежка, да ми кажеш кога ше кацне самолета от Барселона и на кой терминал, че имам посрещане?
– Веднага правя проверка колега, стой на линия.
В таксито беше тихо, защото бях намалил музиката. Погледнах в огледалото и на задната седалка видях най-отчаяната физиономия на света. Много съм гаден си помислих...
– Чува ли ме 766?
– Да колежке, кажи ми.
– Полет номер дабъл ю шест, четири, четиристотин и шест от Барселона, ще кацне на летище София-терминал едно, в нула часа и педесет минути.
– В нула и петдесе, по новото или по старото, колежке?
– Това ли ти беше благодаря-то?
– Еее, винаги ме усещаш когато се ебавам. Благодаря ти, беше отзивчива както винаги. Лека доработка.
– Това е друго вече. Много доходна...
Развалих тотално настроението на момичето, и започна да ми става малко съвестно.
– Решихме проблема. Нещата винаги имат решение...
Момичето с таблета не пророни дума до края на пътуването. Само каза:
– Ето тук да спрем, ако е удобно.
Апарата показваше 9,94 лв. Тя ми подаде 10 лв, и моето "БЛАГОДАРЯ И УСПЕХ" остана без отговор, защото нетърката се отдалечи в тъмнината безмълвна.

© Чочоне Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??