4.08.2023 г., 13:48 ч.

Традициите 

  Проза » Фантастика и фентъзи, Хумористична
358 2 2
3 мин за четене

 

     -Бабо, защо Шмръц не говори за традициите?

-Просто, мила, той роден е в града.

-Е там няма ли традиции?

-По скоро няма... Жалко...

-А къде живеят си традициите?

-Където и магиите!

-Значи Шмръц си знае... Както и магиите. Сам си я намираш!

-Умно, умно па и глупаво. Запали цигара и не прекъсвай! Аз съм стара. Традициите бяха в моя ми живот. Ама в града... Всички ни обраха. Как да Ти разкажа... С мъничко история. Та в България за траките си знаем нещо. Египет Империя си бе тогава. Та в Египет имали си богове страхотни. Най – важния е Ра. Слънце бог. Мило Ти за пирамидите си знаеш?

-Да бабо! Невъзможни са по време тяхно.

-Точно мила, точно. Те са богове. Както траките.

-Бабо, а има ли други богове?

-Разбира се бре мило. Богове много. Преди, след тях в нас... А чрез боговете идват си традициите.

-Как хубаво разказваш бабо!

-Хи, хи, хи! Подмазваш ми се май. Назад във времето няма да те връщам. За България ще ти разказвам. За траките малко се знае. Богове. Защо са си тръгнали никой не знае. По интересни са боговете на българите. Най – известния е Перун. Но и те проблеми имаха.

-Какво стана бабо? Те са богове!

-И те си страдат. От глупави глави. Цар Борис боговете наши ги прокудил и вкарал религия си нова. Всичките боляри той избил и под заплаха с годините традициите наши запилял.

-Религията има ли си бог?

-Има мило. Та за традициите. Перун се крие в традициите.

-Ама нали го в закъсал?

-Да мило. Подрепа той получи от богомилите. За него те се грижиха.

-А те къде са?

-Скриха се. Да се предпазат. От смърт. А днес си се мотая в Странджата. При Орфей, при алфите, при дракона.

-И при нас бе бабо!

-И още колко! Само, че едно им липсва. Крал си търсят.

-Бабо Шмръц е Крал! Аз ще съм принцесата!

-А пък шута аз!!!

© Росен Балабанов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??