16.10.2023 г., 10:30 ч.

Височайше безразличие 

  Проза » Разкази, Хумористична
203 2 7
3 мин за четене

/Мислех да направя разказ, започващ с диалог. То пък всичко стана… Не мога да кажа „диалог“, не твърдя, че е разговор… Стана, каквото стана…/

-     А, ти тук ли си?

-     Върнах се от командировката…

-     Не съм разбрала…

-     Четири дни отсъствах… Не видя ли, че ме няма в спалнята?

-     Отде да зная къде си?! Пък и не ми е основна цел в живота да те гледам… Нямало те – ами, мислех, че си постлал за спане в кабинета… Или там някъде…

-     Добре, де – не видя ли, че съдовете, в които ядеш, не са пипани, няма кой да ги измие, сапунът ми е сух, самобръсначката я няма…

-     Знаеш много добре, че не ме интересуват подобни домашни дреболии. Стоя над мухльовските делници… И хич, ама хич не ме вълнуват сиви неща като яденето…

-     Зная… Особено, когато аз готвя, а ти се храниш по заведенията. Пак си била на пицария с оная алкохоличка…

-     Не говори така за приятелката ми! Това е жена за пример…

-     Особено със званието си „Два пъти парясница“. Жените се омъжват и развеждат, ама два пъти мъж да избяга без претенции за нищо…

-     Материалните неща не са най-важните в живота. Ето – аз имам къща, уредила съм я…

-     Един въпрос само – ТВОЯТА къща?

-     Добре, де – ти си работил по нея. Ама  аз дадох идеята да я вдигнеш, съчувствах ти на умората и нервите, сама я обзаведох…

-     Така е… И затова се чудя как да обяснявам на приятелите, ако си допуснала някого – защо са тия мрачни тежки врати, грозни шкафове, шантави лампиони, неудобни фотьойли…

-     Нищо не разбираш! Моитеприятелки пък ги харесват…

-     Е, на три уискита и аз може да ги харесам…

-     Остави глупостите, ами кажи – имаш ли пари?

-     Нали вчера получихте заплатите? Или още не са ги превели?

-     Превели са. Но искам да купя някои неща. И ми трябват пари…

-     Извинявай, но с моята заплата купувам храна, плащам сметките… И, ако ти дам…

-     Не да ми дадеш – а да ми ги дадеш. За какво са ти пари? Е, ще ти отпусна, ако трябва…

-     Виж сега – нямам намерение да гладувам. Изтегли си от сметката…

-     Каква сметка?

-     Извинявай, но си оставила някакви документи в банята. Мислех, че са от командировката и ги отворих. Три банки! Имаш сметки в три банки, със солидни суми… А искаш да вземеш и последните пари от мен…

-     Пари не ти трябват! Казах ти – ако се налага чак толкова, ще ти отпусна… Давай ги сега… Какво правиш?

-     Слагам в несесера сапуна и самобръсначката, четка за зъби ще си купя по пътя… Просто заминавам…

-     Как заминаваш? Безотговорен тип! На мен кой ще ми готви? Къде да търся друг такъв… Къде?

 

Все още правилни неправилни мисли - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??