13.03.2024 г., 10:24 ч.

Всичко е нормално 

  Проза » Други
137 0 5
4 мин за четене

Както са си казали динозаврите, любувайки се на огромния светещ болид, насочил се към Земята…

Здравеопазването отдавна е бизнес. Болниците са търговски дружества, болните – източници на доходи. Ако са по-богати – и на печалби. Защото богатите смятат, че узнавайки за парите им, медиците ще ги излекуват. Пък то… Откриват нови и нови болести, някои кръщават на имената на пациентите…

Най-зле е положението с психичноболните. Казано по нашему – с откачалките.

Че грижите за тях са пренебрегнати – убеждаваме се от репортажите от Партийния дом, маскиран като парламент. Що не диагностицирани са там… И депутати, и министри, и журналисти…

Нормалният човек има здрава себеоценка. Дори често прекалено скромна. Реално възприемащ света, той научава за него достатъчно, за да прецени здраво знанията и уменията си. В повечето случаи – критично.

Психонеуравновесеният няма тия познания, камо ли сериозното отношение към себе си. Той е убеден – що да не може? Както писах в един разказ за полицай, когото питат може ли да гледа дете, а той убедено зявява: „Що не? Мога, даже мамицата му ще разплача…“

И така юрайчовците стават от сапунджии политикани, от сервитьори поети, от крадци на тръби политолози, отобратни – финансисти…

А държавата потъва…

Като в старвиц: корабът потъва нормално, вода има за всички…

хххх

Но ето и сериозното.

Оня ден някакъв психясал убива в градския парк човек. Просто му забива ножа в гърдите – нещо не му харесал…

После нападнал друг…

Оказало се, че преди дни същият луд – пуснат да се лекува сам, нападнал за пръв път. И полицаите го освободили – ми, ненормалник, що да му спират лечението, нека се разтоварва… Както му харесва…

И той задействал отпуснатите си пружини. Както му харесва…

хххх

Очаквам либералната прокуратура да го освободи. Нали всеки има право да се изявява така, както се усеща? Педалът като жена, лудият като убиец, некадърникът като поет…

И няма да е изненада…

В Канада на някакви състезания по pauerlifting за жени, първите три места заели три усещащи се жени… Биомъже…

Единият с лекота побеждавал жените – сам бил с 60 кила по-тежък от най-трениралата…

хххх

Bloomberg изсипа поредица „аргументирани“ пропагандни статии на тема бъдещото хранене на човечеството.

Общ извод – новата мантра: „Ще ядете бръмбари и това ще ви харесва!“…

Който не яде…

Възрастен няма да порасте…

хххх

От юли токът отново скача. Засега ни обработват, че ще е с 25%. След огневата подготовка иде истинската стрелба – „само“ 15 %, примерно.

Да целуваме ръце и скут от благодарност…

А после…

Пак…

Защото България отдавна лети по нанадолнището. Енергетиката си заминава в историята.

АЕЦ няма да има – бъдете сигурни. Турци, власи, французи, сърби плащат на мекеретата си и пропагандата в стил „Ще си купим…“ натежава.

Отде пари е друго нещо…

Не се обсъжда…

хххх

Впрочем, радвайте се, че не са ни сложили измерителни уреди отпред и отзад, за да плащаме за вредни газове и „въглероден отпечатък“…

хххх

И каза Байдън: „Ако бях умен човек – щях да се прибера в къщи…“

Но не се прибрал. Дали пак е зацепил някъде, дали останал на приказка с Митеран или друг покойник, дали…

Ами – деменция…

Не е укоримо, за съжаление е…

Обочи – къди гледат ония с белите престилки…

И другите – дето му гласуват от оня свят…

хххх

На този пък се разрастват проблемите с разума.

Отдавна хората /ония, от 5-те %/ твърдят – количеството разум е ограничено.

Но – човечеството се разраства.

Тоест, намалява полагащият се за единица човек разум…

Та не се учудваме на изказвания като туй на Зеленски: ще започне мирни преговори с Русия, ако Путин не е президент…

И предварително му върнат Крим и присъединените територии. И платят репарации. И дадат на Украйна областите с казаци. И…

Разумът е константа, шутовете се увеличават…

ххх

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • При други стандарти
  • Не е добре но е реалност. Крим е бил чий ли не - елини, римляни, Митридат, даже български, татарски, руски... И все завоюван.
  • Просто е завоюван не ми звучи добре.
  • Обстоятелствата и датите.
    Кърджали е присъединено към България през 1912 година, възвърнато от Османската империя. Турция е създадена девет години след това.
    Пиринско никога не е било в РСМ. Виж, Македония е била българска.
    А Крим просто е завояюван от Руската империя и никога не е бил украински до 1954, когато кретенът-убиец Хрушчов го дарява на Киев.
  • Да разгледаме хипотезата Кърджалийско да се присъедини към Турция а Пиринско към Македония. Кое не е същото?
Предложения
: ??:??