4.06.2010 г., 12:31 ч.

Вълшебниците на електронната музика 

  Проза » Други
682 0 0
2 мин за четене

Те не просто творят музика - те извайват паралелна реалност. Разкриват нови светове - отдавна забравени, никога неподозирани, никога непомечтавани. Светове - отвъдочевидни, интуитивни, където започва вълшебството...
Това са те - вълшебниците на електронната музика:

1. Майкъл Крету

Човекът-Енигма. Неговата музика е пътуване - навътре към онези неизследвани, девствени територии на човешката същност, където живее душата. Крету улавя ехото на нейните трепети, нейната съзерцателна самовглъбеност. Рисува с най-нежно релефни щрихи тишината на мълчанието, което казва повече от всички думи на света. Обяснява и необяснимото - вярата. Вярата като пътуване към любовта и мира със себе си...

2. Вангелис

Вангелис е колкото музикант, толкова и художник, който рисува с "четката" на своята музика живописта на морето, космоса, човека, планините. За него няма невъзможни картини - успява да "нарисува" с ноти всичко, което влезе във фокуса на неговото творческо внимание. За него морето е красива носталгия и мъдро величие. Космосът е докосване до безкрайността на Творението. Човекът е вселена от чувства, заключена в клетката на плътта. Планините за застиналият пулс на Природата.

3. Майк Олдфийлд

Неговата китара е интимно докосване до всички видими и невидими, тленни и нетленни форми на съкровеността в човека и природата. Неговата китара извайва скулптурно цялата пластика на движението на поривите и чувствата. Неговото пиано е изповед, споделена с мълчанието на тишината, която разбира всичко. Неговите камбани са ехо от вечността, които напомнят, че тя е заключена във всеки миг, в неговата крехка като свенлив трепет мимолетност.

4. Оливър Шанти

Той улавя могъщия пулс на духа на северноамериканските индианци. Улавя неуловимото - свободата на техният боен вик, свободата на вятъра, който разпилява гривите на тичащите сред прерията индиански коне, свободата на танца край огъня и красивата смърт в бой. Шанти изследва с музиката си и духа на Тибет. И успява да направи понятно непонятното - състоянието "нирвана". Музиката му помирява непримиримите противоречия и конфликти на човешката природа, за да достигне до крайната точка на голямото духовно пътуване Тибет - пълният мир със себе си. Който е не просто мир, а разбиране. Разбиране като първа и последна крачка към себепрошката...

5. ЕРА

Музиката на ЕРА е катедрално достолепна - с въздействието на грегорианските хорове, модерния пулс на дръм енд бейса и трепетно нежните женски вокали. ЕРА връща романтиката на рицарското минало, с тропота на тежките коне, звъна на мечовете и доспехите, с ехото от кръстоносни битки. ЕРА отваря с благоговеен трепет прашните страници на легендарните времена, когато поезията се е пишела не с думи, а с дела.

6. Би Трайб

Би Трайб "рисуват" горещата страст на испанската музика. Правят го, използвайки среднощно серенадната и трепетна уязвимост на испанската акустична китара. Китарите им звучат залезно носталгично, шепотно съкровено, болезнено откровено. Идват като далечно ехо от отчаян вик. Идват като шепот от влюбени устни. Идват като тих трепет на вятъра сред нежни пролетни листа. А гласовете на мъжките им вокали са просто страст - дълбока, дрезгава, непринудена, разказващи истории за любовта такава, каквато трябва да бъде - по-силна и от смъртта. Вечна!

 

© Петър Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??