25.10.2007 г., 9:14 ч.

За плагиатството 

  Проза » Разкази
1679 0 44
1 мин за четене




Много е гадно да се плагиатства, ама много! И не мога да ги разбера тия хора защо го правят като рано или късно истината излиза наяве. Вие вече сигурно сте разбрали, че като почвах работа навремето и ми искаха да си напиша автобиография, аз взех, че си написах почти целия живот, защото всъщност няма какво да крия. И забравих само да си напиша името. И...Да вземе Маргарет Мичъл да се подпише вместо мен и сега автобиографията ми е пусната като книга известна на всички под името „Отнесени от вихъра". Гадно! Това е за прозата ми. А ето кражбата и на един мой стих.
Помня преди години бях на гости на прабаба ми в Русия. Написах стихотворение и го оставих на масата в кухнята. Минавал наблизо Александър Сергеевич, разхождал се покрай реката и се отбил у нас. Видял стиха ми, харесал го и се подписал под него. Стихотворението е :

Паметник
Я паметник себе воздвиг нерукотворнъй
К нему не зарастет народная тропа.
Возньосся въше он главою непокорной
Александрийского столпа...

Като разбрах, че ми е изчезнало произведението, полудях. Взех пушката на дядо и хукнах да го гоня. Настигнах го и му викам:
- Ще те гръмна, да знаеш! - въпреки, че по това време бяха на мода дуелите.
- Ще те опушкам, с тая пушка.
И гръмна тая новина в пресата по всички новинарски емисии, не тогава още нямаше телевизия. Първите телевизори помня се появиха по-късно. Но новината за моя случай се разнесе и кой чул недочул - пушка, пушкане и хоп Пушкин. Та така и това стихотворение ми откраднаха.
Та много ви се моля недейте да крадете да не стане някоя беля. Защото, а забележа някой да публикува чужди произведения, а започвам да пиша „Война и мир". И само някой да каже, че не е мое!!!

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Нели, слънчице, ти ме бъркаш с някой. За какво, бе мила?! Всичко е шест! Даже ми хареса идеята ти!!!
  • Ама ти да не се обиди, ей!
  • Нели, едвам ме нави!!! Стами, на мен пръст да ми покажат, аз правя екшън с неочакван край от това. В смисъл, не ми показвай среден пръст, че мога да ти го счупя. Нещо такова.
  • Хахаха Светле ,Светле чудо на чудесата си ти !!!
    Поздравче за хубавите идейки който имаш!!!
  • само мотивите, Светле, по взаимна договорка - аз да опиша свекървата, ти - свекърчо!
  • Много отдавна помниш бе, момче! Ама и ти с тоя рошав късмет... До сега съм ревала. Знаех си аз, че има нещо гнило в Дания... а това беше друго. Сенкевич, Сенкевич, а сетих се. Но си личи твоят стил в книгата (му). Ех, жалко! Но ти си талант и ще напишеш нещо много по-велико!!! Комоцио?! Нещо италианско ли има в името ти?
  • Ногу си права ша знаиш!!! Нема а сядъш... И аз цели три дни се мъчих да напиша Quo vadis, по време на една почивка край нашето черноморие и тъкмо свърших, като се завъртя една сочна полякиня край мен, тупа лупа, изкляпах след нея до Полша. Там, като са развихри една, стой та гледай, пък и не само. Де съм турнал черновите и да ма питаш не си спомням, че беше през 1895 година, ма тоя Секевич ги прибарал, а оная пани ми се хили и ми вика с усмивка "Кво вадиш"...
    Бе извадих го аз, ама вечи нема а са повтори

    Изкефи ме!!!
    Поздрав!
  • Докато бяхме млади Езопчо се овърташе покрай мен, та нищо чудно. Но не помня, отдавна беше, Венец. Аз мога още Белоснежке! Просто нямам време. Сега пиша "Простак", нали бях писала "Идиот", та това е продължението. В наши дни се развива действието, колкото и да е странно. Благодаря ти, Ангар, няма що!!! Сама да заспивам. Аз не съм гадна и не ти го пожелавам. Мислиш лесно се плагиатства?! Пробвай се!
  • Мери, Мери, Мери!!! Ти си...Ще те цитирам:
    Я по прежнему такой же нежнъй
    И мечтаю тольоко лишь о том...
    Я вернусь, когда разкинеть ветви
    По-весеннему наш белъй сад.
    Только тъ меня уж на рассвете
    Не буди, как восемь лет назад.
    Злати, така е, какво ме чака, не е истина. Но аз съм юнак, ще издържа. Мерси, че ме поздрави, Сиянче!!!
  • Как бих желал сама да бе заспала,
    и някоя да те изплагиатства цяла,
    и след това, без даже ден да губи,
    да дойде и във мене да се влюби!
  • Що талант си събрала в себе си, не е истина просто - то не е поезия, белетристика... Чудо си!
    Целувки!
  • Направо ме вкара...В учудване!
    Хем се смях,хем му мислих,
    хем пък ще те поздравя за дето ме
    усмихваш!
  • Колко работа ще ти се отвори!
  • И аз сега се сещам, че навремето писах " У Лукоморья дуб зеленый...
    и т.д..." - а потом еще было "...пусть струится над твоей избушкой
    тот вечерный несказанный свет..."
    а потом было ли, не ли "Я помню чудное мгновение..."
    Это собствено не знаю я ль, не я ль
  • Моля те не ме плюй, че както не мога да плувам...Все твойта дума да е последна. Опасна си, Мая!!!
  • аз когото наплюя - три дни бряг не може да си намери
  • Ти па как плюеш Мая, нищо се не вижда. Аз направо съм като водопад. Е не точно Ниагарския. Но все пак се извинявам. Не му сменяй фейса, че няма да го позная.
  • много да ме извиняваш, Светлана, но не може да си заплюеш нещо първа, дето аз го отглеждам от ~айсе години. И да те поправя - казва се Фильо Мърльоу (не моа му смена фамилията, само физиономията)
  • Таз година полуевро, догодина - цяло! Ех, Станиславе, пардон,графе... Джейни, ако съм предсказуема ще съм много скучна. А предпочитам да си умирам от щастие вместо от скука!!!
  • Охооо...ето защо все ми се струваше нещо познато, а то какво било!
    ...я вам люблю..........Пушкин/всъщност това си била ти!
    Есенина Светланал Пушкина...
    Наистина си непрадсказуема Светле!!!
  • Деар уважаемая Светналал, можеш да ми викаш Евро насаме, а от по-догодина и наяве, но за да бъдем справедливи, трябва да ме наричаш Полуевро засега.
    Засега твой, а утре не се знае чий,
    Лев (полуевро) Николаевич
  • Есенина, милая моя!!! Я ВАС ЛЮБИЛ, ЛЮБЛЮ ЕЩЕ БЪТь МОЖЕТ...
  • Знаеш, защото си ми умничка, Креми!!! Нека крадат, нека се учат, Нинче!!! Ласка, мерси, че си наминала!!! Иванова и ще продължавам!!! Нотариус Етчи, колко сте проницателна!!!Светлине, каквото кажеш, това ще правя. Оставям пушката с неохота, но за катюшата нищо не си ми казал, така че...Все пак е по-добре от танковете. Петинка, обичам да ме наричаш Светланчик!!! И даже теб те обичам, представяш ли си?!
  • Вилдан, благодаря ти!!! Жени, няма защо да скромнича - позна!!! Танче, защото не обичам да се фукам! Станиславе, графе, разчитах на вашата дискретност. Добре, че писмото е затворено иначе щяха да го прочетата много хора и да разберат, че се познаваме отдавна. Напоследък много забравяте и трябва все по Вас да ходя. Така станах автор на сума ти неща. Без да искам. Лев Николаевич, един личен въпрос, може ли като сме на саме да ти викам Евро? От части твоя, защото съм и на един друг - Скарлет Светлана. Обаждай се като имаш път към нашата закусвалня!
  • Здравейте,Пушкина!
    Този поздрав другарски е за вас!

    До свиданья, друг мой, до свиданья.
    Милый мой, ты у меня в груди.
    Предназначенное расставанье
    Обещает встречу впереди.

    Ваша Есенина!
  • На тая улица много се поркаше. Значи ти си измислила коктейлите, браво! "Фирмата" и тя не беше ли от теб?! Наташа ти я давам, за мен са Пиер Безухов и Болконски ли беше. Отдавна съм го писала и не помня. Но Фильо Марлоу си е мой, заплюх си го първа! Мариолче, при мен стана точно обратно, нали съм опак човек, абе зодия Рак, какво да ти кажа!!!
  • Ице, то беше такъв грандиозен скандал. От тогава са и първите сведения за посттравматичния стрес при хлебарките. За другото, тръпна в очакване!!! Дарче, доста време бях под прикритие. Истинското ми име е Светлана Скарлет, защото бях болна от скарлатина и така. А Рет се пропи и много остаря, но става.
  • Мила Мая, ако знаеш какви работи знам за нея, ама нали не съм от тия. Нали съм една скромна и добра, та си трая. Деси, позна! Фантазьорка - да, лъжкиня -не. Е, само понякога, но това не се брои. Благодаря ти, Петко за съчувствието, пак е нещо!!! Люси, сега пиша продължение на Кама Сутра. Втората част ще се казва Кама вечером. Ще има и Кама дньом и поздной ночи. Много работа ми се отваря. Ще има и снимков материал. Сега ще правя и фотосесия. Не ми е лесно!
  • За плагиатството и плагиатите - или добро или нищо!
    Ма т'ва пък твойто, на нищо не прилича, ама ха!
    Обичкам те, Светланчик!
  • ТВОЕ Е,СПОР НЯМА.САМО ОСТАВИ ПУШКАТА.
  • Ей, крадливи хора, срама нямат от нищо вече...
    А ти пиши, Светле, пиши.
    Да не говорим каквато си шемспирна (превод- шемет без спиранка)
    кой знай колко още сонети твои някой ще си присвои и ше се подпише
    най-нахално отдолу - Шекспир.
    (Промяната на "м" с "к" ще е заради правната страна на въпроса.)

    Поздрав и усмивка.
  • неизчерпаема си!
  • Уникална си !
    Как няма да те крадат !
    Събуждаш такава творческа завист !!!
    И още много други класици ще те крадат !!!
  • Знаех си аз, че са те краднали... Знаех си...
  • ДО
    Госпожа svetlanal (Светлана Лажова),

    ЗАТВОРЕНО ПИСМО

    Уважаема Госпожо,
    Радвам се, че сте намерили текста, който вчера по погрешка забравих на масата в закусвалнята. Извинявам се за правописните грешки и мазните петна от олио в горния десен ъгъл и отляво по средата на листа. Само искам да поясня за първото изречение - имах предвид, че е гадно да се плагиатства по много, а иначе си е супер. И за второто изречение, допуснал съм малка грешка - "рано или късно истината излиза на яве" да се чете - "много късно или никога истината излиза на яве, когато вече славата е влязла не по предназначение".

    Подпис,
    Искрено Ваш, изцяло наш и малко мой -
    Лев (един) Николаевич Толстой
  • хахахахахах Как не се досетих!
  • )))))))))))))))
    Ясно... подозирам, че и "Човекът, който се смее" е твое дело

    И аз да ти кажа - много браво!!!
    ))
  • Страхотно чувство за хумор!Весел поздрав и от мен!
  • Мила Светле, открих те в сайта, почнах да те чета,
    взе да ми харесваш и вече те обичам!!!!!!!!!!!!!!
    ПОЗДРАВЛЕНИЯ!!!
  • "Война и мир"! Става! Ама Наташа Ростова не си я давам!
    И "Улица консервна" си е моя. Амиииии... есен е!
    Да не спомавам "Хотел" и "Летище"... тях ги приватизирах по бързата процедура!

    Много си светла, Светланко!
  • Да те питам нещо. От тогава ли му се е накъдрила на Пушкин косата?
    Малее, сърничке...
    Че ти фурия си била!!! И отвън, и от вътре...
    Въх, ще те търся скоро време аз... Да си крадна от тебе нещо
    Ама няма да казвам, че ще ни изревнуват
    Поздрави!!!
  • Ех, Лажова! Абе, "Кама сутра" ти ли я писа? Много ми е познат тоя стил на писане! И си викам, че може да е твоя. Направо ме разбиваш! Прегръщам те, сърничке!
  • Хахахаах, за отнесените от вихъра, попрочетох нейде..., но тва с Пушкин, направо ме застреля!!!
    Голяма си фантазьорка, ей..., кефииишшш!
  • голяма гаднярка е тая Маргарет Мичъл
Предложения
: ??:??