20.05.2016 г., 7:58 ч.

Затова я убих 

  Проза » Разкази
668 0 2
4 мин за четене

   Всички извърнаха глави, за да огледат подсъдимата, когато тя бе въведена в съдебната зала от полицай. Мнозина се изненадаха, това ясно пролича по израженията на лицата им.

  Детеубийцата  Тина Бъроуз изглеждаше съвсем млада, на не повече от двайсет и пет години, но същевременно с това изглеждаше и грохнала, сякаш бе претърпяла тежък инцидент. Стройната й фигура бе прегърбена, извита леко на една страна, а главата я се люшкаше някак гротескно при всяка крачка. Подпираше се на бастун, защото явно нещо не бе наред с левия й крак – провлачаше го и не можеше да стъпи стабилно на него. Огромни кръгове под очите загрозяваха симпатичното й, неестествено бледо лице. Ръцете й видимо потреперваха. Буйната й руса коса бе лишена от  блясък и приличаше на изсъхнала слама.

  Съдията зададе няколко стандартни въпроса на подсъдимата и след като получи задоволителни отговори, продължи:

  – Сама ли отглеждахте детето си, госпожо Бъроуз?

 – Да, сама отглеждах Майра. Баща й ни заряза, когато тя бе на няколко месеца – отвърна младата жена и впери трескав поглед в съдията.

  – Вие ли убихте Майра?

  – Да, аз я убих.

  – Как я убихте, госпожо Бъроуз?

  Тя прехапа устни, сведе глава и изхлипа. Под очите й заблестяха сълзи. Прокашля се и с изтънял глас каза:

  – Просто я хванах за шията и започнах да стискам. Стисках, докато тялото й не престана да се гърчи. Това е.

  – Защо я убихте?

  – Защото ме измъчваше – изхъхри тя и запристъпя, почуквайки нервно пода с бастуна си. – Затова я убих.

  – Измъчваше ви? Психически?

  – Физически.  

  – Как е възможно момиченце на година и половина да причини болка на зряла жена като вас?

  – Правеше го с куклата… да, с куклата.

  – Моля, уточнете, не разбирам.

  – Съвсем малка парцалена кукла, с размери колкото една човешка длан. Аз й я подарих преди …половин година.

  – Не разбирам какво общо има куклата.

  – Мойра удряше куклата, извиваше я, натискаше я … и всичко се предаваше върху моето тяло.

  – О, госпожо Бъроуз, значи така сте пострадали, сега чак разбирам – каза с подигравателен тон съдията.

  – Да, Майра буквално ме пребиваше чрез куклата. Почти всеки ден.

  – Нима си мислите, че някой ще повярва във вуду магии?

  – Ако щете вярвайте, аз ви казвам истината! – изсъска Тина.

  – Но свидетели твърдят, че сте имали любовник, с когото често сте се карали. Той пребиваше ли ви, госпожо Бъроуз?

  – Кийт не беше стока, но никога не ми е посягал. Само се карахме, затова скъсах с него.

  – Обяснете ми как точно ви нараняваше вашата невръстна дъщеря.

  – Нали вече ви обясних! Каквото направеше на куклата, това се случваше на мен. Лекарят ми може да потвърди за травмите – множество хематоми, изкълчено коляно, разтегнати сухожилия, скъсани мускулни влакна, разбит нос, пукнати гръбначни прешлени.

  – Експертите наистина потвърдиха, че сте била бита.

  – Не бита, Майра го правеше.

  – А защо го правеше, госпожо Бъроуз?

  – Защото бе разглезено дете. Аз я разглезих, защото много я обичах. Така че когато нещо я раздразнеше, си го изкарваше върху мен. Особена жестокост проявяваше, когато не харесаше храната, която й давах.

  – Добре тогава, защо просто не й взехте куклата?

  – Скъсваше се от рев, когато й я вземех. Много я молех да престане, вярвах, че ще осъзнае, че ми причинява болка и ще престане. И търпях, стоически.

  – Но накрая предпочетохте да я убиете! – повиши глас съдията.

  – Просто не издържах, извиваше врата ми, тоест този на куклата, жестоко го извиваше… болката беше …неописуема.

  – След като я убихте, какво направихте?

  – Склопих очите й и звъннах на полицията, за да се предам.

  – Как се почувствахте?

  – Беше ми мъчно за нея, но същевременно чувствах облекчение.

  – Облекчение! В какъв смисъл?

  – Че моето страдание… физическото… приключи.

  – Съжалявате ли за стореното?

  – Разбира се, че съжалявам. Аз я обичах с цялото си сърце… въпреки всичко.

  Съдията се изправи и се вгледа в подсъдимата. Незнайно защо в душата му се прокрадваше сянка на съмнение. Каза:

  – Съдът ще се оттегли и в ранния следобед ще обяви присъдата.

  – Няма смисъл да си правите труда. Аз вече съм си издала присъда.

  – Какво?

  – Добре че не ми я взеха – каза с леден глас Тина Бъроуз, после бръкна в джоба на сакото си и извади оттам малка парцалена кукла. Завъртя с отривисто движение главата на куклата, като същевременно отметна рязко главата си настрани. Нададе кратък писък, след което се строполи тежко на пода и застина в неестествена поза. Покрай русите кичури, покрили лицето й, надничаше изцъклено око.  

  Съдията отстъпи стреснато назад и се хвана за сърцето. Хората наскачаха, разтичаха се пристави. Някой извика лекар.

  След кратък преглед лекарят обяви:

  – Мъртва е. Вратът й е счупен. За Бога, какво е станало тук?

  Куклата лежеше до подсъдимата скамейка, изкривила сякаш в тънка усмивка устните си от червен памучен плат.

© Стефан Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??