May 5, 2012, 4:43 PM

Агонията (Отчаяни мечти) 

  Prose
813 0 10
1 мин reading

 

 

ОТЧАЯНИ МЕЧТИ

 

     И този ден повтори предишните. Нищо ново. Вилнее зимата, стара и сърдита вещица, и до каквото се докосне, превръща го в ледена статуя, неподвижна, безсмислена, безкръвна. Вилнее болестта на тати и неусетно, бавно, упорито и сигурно стопява силите му, ръфа тялото му и надеждите му тихо гаснат. Край неговите – и нашите. Моите и на мама. Три сенки на живота, три рожби на смъртта. Така е, но нека не е сега. Колкото може по-късно да е. Напролет, да речем. Или пък през лятото. Само да не е в тази виелица. Не искаме като кучета, не... Без цветенце, без птича глъчка, грозно ще е... По-добре ще е напролет. Да, да, по-добре ще е напролет. Като цъфне люляка, ей този тука до къщата. Да размирише, да затанцуват пчеличките, пеперудките, – тогава. Тогава ще е по-добре. И щъркелите ще се върнат в гнездото си отсреща на комина. Ще дойдат, ще ни видят. Лястовичките ще позакърпят шатрите си под стрехата и ще кажат: „ Е, хайде, сега може да си ходите, ние ще наглеждаме къщата, пък вие, идете си, почивайте си в мир!” Така де, а сега – пфу, проклетия! Ледена проклетия! Или пък през лятото... Ще има петровки ябълки, много са хубави, да, много са хубави и ароматни. Дребнички и вкусни. Нека да е около Петровден! Хубав ден. Летен ден. Еех, веднъж да си хапнем петровчици, пък после... После ще рукне пороен дъжд и ще ни отмие. Никой няма да усети. Слънцето ще се усмихне, ще се зарадва земята, а ние бавно ще угасваме върху зелените листа на дърветата... И ще бъде хубаво. Е, хубаво – поносимо, да речем. Но не сега. Не! Сега е грозно и никакво, безлично някак си...

     Не е време за умиране

 

31.01.12г.

© Ангел Веселинов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • С тези мисли и тъга ме докосна - отчаяни мечти!
    Няма нищо лошо човек да си мисли и за края, кой сезон да се случи!
    Но не е време за умиране!
    Поздравления!

  • Разтърсват есеистичните ти размисли...
    Поздрав!
  • Много ми хареса! Как беше - за смърт, данъци и раждане никога не настъпва подходящ момент! С поздравления, Ачо!
  • В синхронен или в контрастен сезон...
    И има ли подходящ такъв?
  • Много надълбоко ме докосна...
    нямам думи просто...!!!
  • ...!
  • Силно е
  • Господиии!
    Какви мисли са те споходили
    точно на Нова Година...!

    http://www.youtube.com/watch?v=ce7SGpqzz8Q
  • Прекрасна пролет, дано е стоплила душите ви.
    Много истинско, всяка дума е болка...
  • Господи, кога ли е време за умиране...
    Много силен текст.
Random works
: ??:??